Gå til innhold

nw8000 vs R50p


Anbefalte innlegg

Skal ha en kraftig bærbar, som også skal holde ett par år frem i tid.

 

HP nw8000 og IBM Thinkpad R50p har begge UXGA skjerm, og har omtrent de samme featurene og utbyggingsmulightene. Prismessig er HP maskinen en del rimeligere.

 

Noen som kjenner begge, og kan si noe om selve kvaliteten på maskinen samt skjermen? Features som HD, DVD+RW osv. er ikke så nøye, siden sånt kan skiftes etter hvert.

 

Har hatt noen IBM maskiner, og har vært veldig fornøyd. Men R50p blir i aller dyreste laget.

Endret av opresterud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært perfekt! Er denne maskinen som er mest aktuell pga. prisen.

 

Har du kjøpt den i vanlig konfigurasjon, dvs. den nw8000 modellen som er normalt tilgjengelig i Norge? 512MB RAM og DVD-ROM/CD-RW combo?

 

Er veldig interessert i å vite om det fortsatt da er en RAM slot ledig, og om Multibay porten er ubrukt. Mener å ha sett bilder som viser dette, siden Combo enheten er fastmontert? Også om det følger med floppy drive i en-eller-annen form, selvom jeg tviler på det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje ekkelt av meg å si :roll: Der rusha nemlig NW8000 ned i noen store lapper. Nå begynner endelig UXGA maskiner å få ett fornuftig prisnivå. Dette er prisene hos distributører, men det blir sikkert forandret rundtomkring etter hvert.

Siden jeg ikke driver med salg, så kan jeg ikke gi noen estimat på hva prisen vil bli. Men om HP trekker nesten 4000,- + MVA på sin nåværende veiledende pris 24900,- + MVA, skulle ikke forundre meg. Reduksjonen er tilstede hos 2 av 3 leverandører jeg har tilgang på, så det er nok mest sannsynlig reelt.

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for nw8000. Jeg oppdaget at R50p kun er to-spindle, dvs. at den medfølgende optiske enheten sitter i bay'en, og du da må ta ut det for å sette inn en ekstra disk eller batteri. På nw8000 så kan du ha optisk + 2nd HD evt. batteri, akkurat det jeg er ute etter.

 

Søkte litt på Google Groups, og leste om en fyr som sjekket mulighetene for å bytte ut den innebygde Combo CD-RW/DVD-ROM spilleren med en DVD-RW spiller (på egen hånd). Hadde i hvertfall kommet så langt som å konstatere at den spilleren som satt der var en helt standard slim IDE enhet, som fungerte direkte i en Thinkpad A22m etter at Ultrabay skinnene ble montert på.

 

Eneste er at man må komme over en slim IDE DVD-brenner av ønsket kaliber, til en OK pris. Men det å slå prisen på den originale Multibay DVD+RW brenneren til HP bør ikke være så vanskelig...

 

Spm til Molby: Har du sett andre UXGA skjermer, f.eks. IBM sine, og kan sammenligne med den som sitter på nw8000?

Lenke til kommentar

En ting til jeg lurer på. Hvem har produsert brenneren som sitter i maskinen du har, evt. hva returnerer den som modell i BIOS eller i device lista i WinXP?

 

Hvis det er en Toshiba, så skal det visst være temmelig greit å bytte den ut med en Toshiba DVD brenner (inkl. flytte over plastdekslet). De har en ny -+ brenner (4xR, 2 og 2.4xRW) som jeg har sett til ?160 påen webshop i Tyskland mener jeg. Ellers så har også NEC nylig lansert en ND-5100 DVD+R(W) brenner som er 4x på begge deler.

 

Er også på sporet av en løs HD adapter til Multibay, har funnet to stykker til USD50 og USD69 (ikke original) som støtter N600/N800. Undersøker om de passer til nw8000.

Lenke til kommentar
En ting til jeg lurer på. Hvem har produsert brenneren som sitter i maskinen du har, evt. hva returnerer den som modell i BIOS eller i device lista i WinXP?

 

Hvis det er en Toshiba, så skal det visst være temmelig greit å bytte den ut med en Toshiba DVD brenner (inkl. flytte over plastdekslet). De har en ny -+ brenner (4xR, 2 og 2.4xRW) som jeg har sett til ?160 påen webshop i Tyskland mener jeg. Ellers så har også NEC nylig lansert en ND-5100 DVD+R(W) brenner som er 4x på begge deler.

 

Er også på sporet av en løs HD adapter til Multibay, har funnet to stykker til USD50 og USD69 (ikke original) som støtter N600/N800. Undersøker om de passer til nw8000.

Jeg har en Packard Bell pc og den har en toshiba slim cdrw/dvd combo. Går det an å bytte ut denne med en slim dvd brenner?

Lenke til kommentar

I teorien bør det gå, disse devicene skal stort sett være standardiserte. Men det kan være litt skinner/overganger/rammer/etc. montert. Aner ikke hvordan det er på PB. Men på nw8000 så skal det være en veldig smal sak å ta ut den som sitter der, er visst kun en skrue under og så kan man dra den ut (denne er innebygd, ikke bay-løsning).

 

For Ultrabay på IBM Thinkpad, så er den en ramme, men der på fronten modifiseres siden de har ordnet en liten profilering på den ene siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...