Gå til innhold

Gammelt stygt kabbinett gjøres om til et kult kabb


Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg fikk et gammelt kabbinett av en kammerat som han skulle kvitte seg med når han flyttet. Også han spurte om jeg ville ha det så jeg tenkte jeg at jeg ville vel få bruk for det en gang. Men jeg synes det er så stygt så jeg må prøve og gjøre det littt kult..

Jeg har tenkt til å lakere det og sette inn plexi glass kanskje noe mer hvis jeg får noen flere ideer. (bare kom med noen ideer)

 

Starten på worklogg

Sånn ser det ut før jeg har begynt med det.

b.JPG

d.JPG

c.JPG

 

SÅ er det bare og begyne.. jeg har funnet ut at jeg skal spraye noe av det som er inni med gull og noe av det sort. Kabinettet skal være sort utapå med hvite striper, men det skal jeg gjøre litt senere.

 

Del 1:

Jeg begyner med og fjerne den stygge dunlop logon :p

Jeg bruker plaster fjerne og en ull dott til å fjerne det med

e.JPG

f.JPG

så etter jeg har fått fjerna det så er det hely hvitt ;)

n.jpg

 

 

så begyner jeg og borre ut naglene. Der bruker jeg et borr og et borr som er litt mindere enn nagelen og borrer i den til lagelen slipper..

g.JPG

 

Når jeg tror jeg at er ferdig med og borre ut naglene. men nei jeg må borra av topp lokket for å få ut hk plata for den står it et spor :thumbdown:

k.JPG

 

Sånn ser det ut når jeg har demontert hele kabinettet (nesten:P)

l.jpg

m.jpg

 

Ved neste oppdatering (kommer imorgen mest sansynelig) Skal jeg ha Spray lakka kabinettet.. :thumbup:

Endret av mobil_brukeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Flytte høyttaleren og kutte hull til ei 120mm (eller 2x80mm) vifte nederst i fronten. Høyttaleren er lett å feste med borrelås eller dobbelsidig tape hvor enn du vil ha den.

- Borre hull der det er fordypninger/mønster i fronten ELLER

- Kutte ut en del av fronten og plassere en eller annen form for finkornet metallnetting bak. Kanskje skaffe ei list rundt kanten der det er kutta. Her er det også gode muligheter for støvfilter bak nettingen.

- Vær så snill å ikke gjør den eldgamle og stygge rundt-hull-med-fanduct-og-viftegrill-i-front modden!

- Evt. lakkere nettingen i en annen farge enn kabinettet. F.eks. så kan du lakkere detaljene (knapper, føtter, nettingen osv.) i samme farge. Dette vil uten tvil gi et bedre helhetsinntrykk.

- Lakkere kabinettet inni.

- Finne en lur måte å plassere ei 80mm vifte bak under PSU eller gi opp det og heller modde inn 2x60mm vifter (som vil være mye lettere å få til å se fint ut, men som også vil støye en hel del mer).

- Det er stort sett umulig å modde ei vifte inn i sida uten å lage ei helt spesiell løsning som gjør at vifta sitter fast i kabinettet og ikke i dekslet. Det er ikke umulig og her kan du igjen skjule det med netting. Du kan forresten bruke slik netting i stedet for plexi for å dekke hele siden, noe jeg synes er mye finere i enkelte tilfeller.

- Bruke andre LEDs i fronten. Jeg ville fortrekt blå og blå-grønne LEDs a-lá disse.

 

 

Jeg ser for meg et helsvart (matt, ikke blank!) kabinett med UV-reaktiv lakk over det svarte på innsiden samt at nettingen også er lakkert med den UV-reaktive lakken (forutsatt at det finnes klar UV-reaktiv lakk). Her er det rom for å bruke UV-reaktive vifter, kabler og sleeves +++ Det blir vel for opplagt om jeg skriver at du da også bør skaffe deg en UV katode eller to ;)

Endret av Corleone
Lenke til kommentar

Oppdatering:

Ja nå har jeg begynt og lakkere kabbinettet..

Jeg har kjøpte bare no lakk på clas ohlson for 79kr boksen...

ll.JPG

 

Her har jeg begynt og spraye på ramma...

yo.JPG

Her er jeg ferdig. synes den ble ganske bra ;)

aa.JPG

Så er det de andre tingene som 3.5, 5.25 og hk plata..

cc.JPG

dd.JPG

ii.JPG

 

Hk plata ble ikke så bra det begynte og renne.. søren :thumbdown: men hk skal jo stå forran så samma det:P

ee.JPG

 

Har desverre ikke tid til å skrive mer nå så opptatering kommer imorgen når jeg skal spraye side dørene (har ikke fått gjort det enda :p)

Lenke til kommentar
Har samme kabinettet, bare litt nyere... Sjekk ut www.j-hs.com

 

Jon

ganske fint det der ja. kikke fakktis litt på de CS bildene dine, synes ikke det er noe stort at du hadde ok stats på¨de største av noob serverne på publik... om du spiller i en clan som er skilled, så kan du heller legge ut hltv demoer

LOL? Som em jeg spiller seriøst :laugh:

Bare se på et annet nick: " SupaH *NooB* " :thumbup:

Menmen.. alle har vel sine gode dager ;)

 

BTW: det er gamle bilder som ligger der... Har den ikke stående hos meg lengre... Så det blir det lite av :p (i tilleg til lite peng...)

 

Skal legge ut bildene jeg har tatt nylig...

 

Sjekk ut sia igjen :)

 

www.j-hs.com

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå er jeg tilbake fra Grand canaria så en update kommmer vel om ikke så vledig lenge :D

Hehe.. Den kommentaren der kunne likesågodt vært min...:p Skal nemlig til GC jeg og, pluss at jeg kommer med en oppdatering når jeg kommer hjem.

 

Edit: Så ikke at du hadde kommet hjem.. :roll:

Endret av jonpet55
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...