Windoge Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Lurer på om denne prisforskjellen faktisk er korrekt? Hercules har jo samme ytelse som Radeon 9800 PRO fra Sapphire f.eks, og 1000,- kr for LITT ekstra kvalitet er jo helt sykt etter min mening. Skal til å ha meg Radeon 9800 PRO fordi mitt forrige nettop tok kvelden.
Aeternus Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 (endret) Har vel kanskje noe med bundlinga og si. Vil nok ikke si at det ene er spesielt mye bedre en det andre. Er usikker på kjøkeløsningen da. Endret 11. februar 2004 av Aeternus
Merlin Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Dette er korrekt desverre, Hercules er kjent for å ta litt ekstra for sine produkter
Rayline TWB Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Men Hercules korta går for å være sinnsykt bra..........
Merlin Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Men Hercules korta går for å være sinnsykt bra.......... Men ikke verdt 1000 kroner ekstra
Rayline TWB Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Nei enig - men da kan vi jo like godt stille spørsmålet om et grafikkort i det hele tatt er verdt 2000 - 3000 kroner............etter min mening - nei.
razh0r Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Lurer på om denne prisforskjellen faktisk er korrekt? Hercules har jo samme ytelse som Radeon 9800 PRO fra Sapphire f.eks, og 1000,- kr for LITT ekstra kvalitet er jo helt sykt etter min mening. Skal til å ha meg Radeon 9800 PRO fordi mitt forrige nettop tok kvelden. OFFTOPIC: Ble 9600XT kortet ditt ødelagt? Hvordan? :\
Dirty Water Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Nei for all del, det er ikke verdt 1000 kr ekstra. Når de kom ut på markedet var det bare et par hundre kroners skille mellom Hercules og Sapphire, og da valgte mange å gå for Hercules i stedet for Sapphire, men Hercules har ikke fulgt med på prisutviklingen, og selger derfor ikke spesielt mye nå lenger. For å gjøre en ting klart: Hercules sine kort har hverken bedre ytelse, eller er av bedre kvalitet enn konkurrentenes. Forskjellen ligger i at Hercules ofte gjør at kortet ser penere ut med tanke på en annen kjøleløsning, annen farge på pcb, heatsinks på minne og lysende dippedutter. Bundelen til Hercules kortene er ikke noe bedre enn den Sapphire gir med sine kort heller... Så jeg kan ikke se noen grunn til å kjøpe Hercules fremfor Sapphire, med mindre du er veldig opptatt av utseendet på kortet.
Windoge Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Skrevet 12. februar 2004 Leste blandt annet på testen at Powercolor slår hakket bedre enn Hercules på overklokking også. Dette fikk meg til å føle meg ganske rar da jeg tenkt 1000,- kr i forskjell fra kortet bare på grunn av litt bundle, og den er jo heller ikke enormt stor.
Merlin Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 Utseende på kortet gjør det vel også litt dyrere antar jeg (blå PCB, og en vanvittig kul vifte), skikkelig Jalla kort men synes ikke dette utseendet rettferdiggjør forskjellen på 1000 kroner. Et annet moment som også er litt skuffende er at Hercules kortene yter dårligere enn PowerColor, Asus og Sapphire.
Windoge Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Skrevet 12. februar 2004 Det bare ga meg en oppvekker Bundelen er ikke så mye bedre enn på de andre korta, kjølinga ligger ikke på TOPP, ytelse omtrent den samme, og utsene er SÅVIDT merkbart. Prisforskjell = 1000,-
Vapula Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 Ja, helt enig. Er ikke verdt de 1.500(!) ekstra. Har selv kortet og det er yter jo glimrende,misforstå meg rett , men de andre yter jo like bra. Forresten hvordan er støyen på de andre kortene? Hercules syns jeg bråker for mye, vurderer å sette på en artic-cooler, noen som har prøvd? Var dårlig oppdatert da jeg kjøpte pc'en. Men nå har jeg jo funnet dette forumet, lærer noe nytt hver dag .
thorman Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 Er ikke prisforskjellen mer en 1000? Såvidt jeg kan se så koster sapphire 2100 og Hercules 3500 ... Det er garantert ikke verdt prisforskjellen!
Prizefighter Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 Men Hercules korta går for å være sinnsykt bra.......... Sapphire og Powercolor klokker i de fleste tilfeller bedre enn hercules, jeg har bare hatt makk med mitt kort så neste gang blir det powercolor eller sapphire, evt. ett annet merke, husker jeg betalte 4400,- for dette kortet.
Fuel Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 Det spørs når hvor og når du kjøper kortet, mitt hercules kort var 300kr billigere enn sapphire når eg kjøpte det fra multicom.
Windoge Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Skrevet 12. februar 2004 Vaneligvis er forskjellen helt syk
Arve Systad Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 Oj, 1000 kr er en del. Hercules kortet har iallefall ikkje gått ned i pris, som det burde. Men Hercules er kjent for å vere meir Rolls royce mot Sapphire som er meir bmw/mercedes =D Men likevel, 1000kr forskjell, det er det ikkje verdt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå