Gå til innhold

Prelink


Anbefalte innlegg

Jeg har skjønt det slik at grunnen til at prelink jobber som værst noen ganger er fordi den gjør dynamiske programmer om til "statiske" ved å linke inn bibliotekene de behøver før de kjøres. Dette gjør at når de faktisk kjøres, så starter de raskere om ikke annet (og de opptar mer plass på harddisken, big deal).

 

Spørsmålet er, hvorfor kommer ikke da Fedora prelinka ut-av-boksen? Hvorfor må den absolutt begynne med dette mens jeg skriver i OpenOffice? :blink:

Endret av Cronius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forøvrig merka at nautilus plutselig var litt kjappere til å starte opp (etter en fersk reboot, ikke fordi jeg hadde starta den før), så det funker sikkert. Men en ferdig prelinka distro, er det så mye å be om? Akkurat som en i686 distro ikke er så mye å be om.

Lenke til kommentar
Jeg har forøvrig merka at nautilus plutselig var litt kjappere til å starte opp (etter en fersk reboot, ikke fordi jeg hadde starta den før), så det funker sikkert. Men en ferdig prelinka distro, er det så mye å be om? Akkurat som en i686 distro ikke er så mye å be om.

Med en gang du hadde oppdatert et delt bibliotek eller lagt inn en ny binærfil som brukte et slikt så måtte du uansett kjøre prelink på nytt.

 

Prelink skal vel også vedlikeholde en database over filer og libs som er behandlet og kun behandle nye versjoner og filer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...