venomzorg Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 driver å titter på LCD skjermer, må nesten ha meg en slik snart og en ting jeg lurer på.. "VGA ( D-sub)" det er DVI? skjermen jeg ser på og vurderer å kjøpe er Acer AL1714, se specs her noen erfaringer med den? andre synspunkter? skjermen skal brukes til vanlige windows applikasjoner og inniblant spill
Ni kon Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 D-Sub = VGA kan ikke si mer enn at jeg ikke hadde gått for den skjermen da den mangler DVI
olavr Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Den store testen på LCD-skjermer er vel like rundt hjørnet nå, så vent og ta en titt på den. Forresten, skal du montere skjermen på styret på Husaberg'en? Tror du den passer på XR'en min også?
schmelck.no Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 (endret) Er enig i å vente på dahles LCD team sin test. Personlig har jeg acer al1711b, skal visst være samme som du har bare i svart. Jeg er svært fornøyd med den på alle måter, men det jeg regner med at det som trekker ned i testen til dahle og gutta er at den IKKE har DVI inngang, kun vanlig (gammeldags) D-SUB... Personlig skulle jeg kjøre dual monitor oppsett (noe som er det beste investeringen jeg har gjort!), og siden mitt skjermkort ikke hadde to dvi utganger så gikk jeg for denne skjermen som er billig med bra bilde. Ikke noe ghosting i spill (som jeg merker), perfekt lyssterk og ganske tynn kant. Hvis jeg var deg ville jeg gått for to slike acere og gjøre som jeg har gjort med dem, se bare hva jeg har laget, husk også å les del 2! Dual oppsett er Men som du sikkert vet så er jo DVI fremtiden og DSUB "gammeldags". Så hvis du bare skal ha en skjerm, vent på testen og få tips der! Men hvis du er keen på et godt 'budsjett dual' gå for to Acere --- EDIT: dahle: kom det som et sjokk at jeg svarte på denne tråden eller? hehe Endret 11. februar 2004 av schmelck
Rayline TWB Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Jeg har en Acer AL712 (både D-Sub og DVI) - og som jeg har skrevet i flere lignende poster, så er jeg svært fornøyd med denne. Bruker den mye til spilling, og har ingen antydning til ghosting.... Det eneste jeg synes er at den kan være en tanke lyssterk........så det spørs hvordan du tuner den.....
schmelck.no Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Rayline TWB: Synes du den er for lyssterk? Er vel sikkert en smaksak, men personlig synes jeg 250cd/m2 er litt for svakt. Har du samme panel som meg med 300cd/m2 og 450:1? Så du modden min (skryte enda mer\spam).
Rayline TWB Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Ja, jeg har sett modden din...........:-) Skjermen min er 250 og 500 med 20 ms responstid. Jeg så at èn av de 5 som har lagt inn erfaringer om den på prisguuiden også syntes at den var noe lyssterk. En annen sa at han hadde et unormalt opplyst område nederst på skjermen, men da er det en feil på hans skjerm - for det har ikke jeg på skjermen min. En tredje synes at menystyringen er tungvindt/uvant, men jeg synes den er svært lettfattelig og alminnelig - så det er nok litt brukeravhengig dette...........
venomzorg Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Skrevet 12. februar 2004 D-Sub = VGA kan ikke si mer enn at jeg ikke hadde gått for den skjermen da den mangler DVI nei jeg må ha dvi, bra jeg spurte da gitt =)
venomzorg Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Skrevet 12. februar 2004 Jeg har en Acer AL712 (både D-Sub og DVI) - og som jeg har skrevet i flere lignende poster, så er jeg svært fornøyd med denne. Bruker den mye til spilling, og har ingen antydning til ghosting....Det eneste jeg synes er at den kan være en tanke lyssterk........så det spørs hvordan du tuner den..... den virker jo bra, men litt stiv pris og prisguiden finner den bare på en webshop
venomzorg Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Skrevet 12. februar 2004 hva med Acer AL1721 denne ser ut til og ha DVI og raskere responstid en AL712. den er styggere da men..
Rayline TWB Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 Hadde jeg vært deg Venom, så hadde jeg vel ventet med å bestemme meg til Øivind Dahle's test av LCD- skjermer blir offentliggjort i løpet av idag eller morgen. Det kan nok være noen fine tips å ta med seg derfra............:-)
Kevlar Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 Har hatt Acer AL1731 i tre måneder, og elsker den. Den har god responstid for spill, og jeg syns kontrast og lysstyrke er god. Og den har DVI, bruker det når jeg skriver dette innlegget Og den ser jo helt herlig ut. Tror det er en av de tynne skjermene på markedet, og sølvfargen er helt etter min smak. Men alt dette er vel smak og behag. Uansett, jeg har aldri hatt problemer med denne skjermen! Kan anbefales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå