Gå til innhold

Hvorfor klarer jge ikke overklokke?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå og pøver å overklokke min athlon 2500 XP. Dette får jeg ikke til. Jeg setter FSB på 200 , og multipiler`n på 11. Det som skjedde de første 3- 4 gangene jeg prøvde det, var at jeg ved oppstarten fikk opp en skjerm der det stod AThlon 3200XP, men så enten skjedde det ikke noe, eller så ble skjermen svart.

 

Etter å ha prøvd flere ganger fikk jeg ikke startet opp PC`en i dete hele tatt, til og med etter å ha satt alt som det var. Oppstartskjermen kom opp, og det stod bare 1100 Mhz, og ingenting skjedde. Jeg måtte resete CMOS`en.

 

Kan noen hjelpe meg?Kjøpte med netopp en ny vifte og vil få det til. Tempen ligger på under 40 grader.

 

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å ikke stille på multiplier.

 

Du sier jo ikke hva den øvrige hardwaren din er.

Den står på 11 som default, så jeg stiller ikke på den. Kan det hjelpe å klokke litt etter litt? Jeg prøvde dette igår, ( 11 x 177 ) men det resulterte i at jeg ikke fikk på PC`en uten å ha reseta CMPS`en...

Lenke til kommentar

ok, nå har jeg klarte å kjøre cpu`n på 2100 Mhz ( det stod 3200 XP ) , på 190 Mhz minnefrekvens. ALt så ut til å fungere, men jeg fikk ikke kjørt 3Dmark 2003, den bare joppet ut av programmet. 3Dmark 2001 fungerete bra, jeg steg faktisk 2300 poeng. Nå har jeg stilt alt tilbake. Hva skyldes dette? Hvorfor kan jeg ikke overklokke? Det er jo netopp derfor jeg kjøpte ny kjøler... kom igjen a gutta, hjelp litt her :cry:

Lenke til kommentar
Du blir nesten nødt til å fortelle oss hva slags hardware du har. Hovedkort, ram (ser du skrev det) og div slike ting. Se hva tempen din er! Er den høy er det kansje dårlig kontakt, mangel på kjølepasta....

 

Hva slags kjøler har du?

Jeg har:

 

Asus A7N8X Deluxe

Volacno 12 kjøler

twinmos 3200 512 MB ( 2x 256 )

 

Tempen ligger på 39 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...