Gå til innhold

Bredbånd?


Anbefalte innlegg

her sitter jeg med mitt trofaste 28.8 modem men må innrømme at den begynner å bli en bitteliten smule utdatert. uansett så har jeg fått overbevist foreldrene mine at bredbånd er tingen, og de ga etter. nå er spørsmålet hva slags bredbånd jeg skal ha. skal selfølgelig ha kabel men hvilken leverandør skal jeg ha?

 

noen sier at telenor ikke har så utrolig bra abonnement og at andre kan tilby bedre.

 

hva sier dere, hvilken leverandør og abonnement burde jeg velge? :roll:

Endret av skabbus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes flere ulike metoder å få bredbånd igjenom. Du kan f.eks. få den igjennom TV-kabelen, eller igjennom telefonnettet. Det siste er det mest vanlige.

 

Jeg selv er en trofast tilhenger av NextGentel, men jeg vet at mange (de mer erfarne) vil si Firstmile + andre mindre mindre kjente selvskap.

 

EDIT: Hva enn du gjør, ikke gå for Telenor. De er kun ute etter å svindle kundene sine (IMO)

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Selv om dette er feilpostet, skal jeg svare.

 

Jeg har selv erfaring med nextgentel og bluecom, og har vært veldig fornøyd med begge to. Først nevnte har jeg fremdeles. Ingen bredbånd leverandør klarer å skå echo tilbudet til ngt, på adsl siden. Erfaring messig har bluecom bedre dekning enn nextgentel, men dette forbedrer nextgentel hele tiden.

 

To bredbåndslevrandører du bør styre unna er tiscali og telenor. Pga telenor har kapasitet begreningser, og folk sier at tiscali er særdeles ustabil ( ikke slakt meg dere som har tiscali og er fornøyd med det. Jeg bringer bare videre det jeg har hørt ).

 

Tele2 og kvalito er to veldig billig og de to leverandørene som jeg har minst erfaring med.

 

Du får gå inn på følgende websider og se om du kan få de forskjellige leverandørene:

www.bluecom.no

www.nextgentel.no

www.tele2.no

www.tiscali.no

www.kvalito.no

 

Jeg vil tro det finnes masse info om masse teamet på www.hardware.no forumet.

Lenke til kommentar

er du vant til et 28.8 modem vil jo alle typer bredbånd være en velsignelse for deg, men det finnes som du ser mange forskjellige tilbydere... Hvilken du velger, eller hvilke du kan velge, avhenger i stor grad av hvor du holder til.

 

Andre ting å ta stilling til, og som påvirker pris, er hvor lang bindingstid man velger, og hvor stor hastighet man ønsker.

 

Jeg har en ADSL linje fra NGT og den gir 1 mb nedlasting og 384kb ut. Har bindingstid på 1 år og betaler 448,- /mnd. Har ingenting å klage på her. Dvs, så lenge alt funker. Er noe feil og du må kontakte kundeservice er det bare å finne frem fjernkontrollen og sette seg godt tilrette... Regn med å sitte rundt en 1/2 i kø før du kommer igjennom. :angry:

 

edit:leif

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Har gratis 10 mbit levert av UiO. Så ædda bædde... Anyways, har prøvd NGT før, og likte de godt. De har billige priser og gode linjer syntes jeg. Du bør egentlig få faren eller moren din til å kikke på det, kanskje de kan få noen billige tilbud gjennom jobben sin? Hadde ingen problemer med NGT jeg, måtte bare reboote DSL-modemet ett par ganger, det var alt. Bare du holder deg unna Telenor så blir du nok fornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...