Gå til innhold

Codec inkompabilitet?


johanhs

Anbefalte innlegg

Sliter litt med tvkortet mitt... Det er et "Leadtek Winfast TV2000XP Expert" kort og er helt nytt. Spurte litt i en annen gruppe om dette og fikk tips om codec problemer. Sjekket på nettet og så at K-Lite og PowerDVD codecene kan gi problemer. Det var f.eks. visstnok smart å bruke DVD spilleren som følger med kortet.

 

Altså: Hvor ligger alle disse codecene i filstrukturen, og hvordan finner jeg ut hva som er hva? Kan tenkes jeg må lete litt for å finne ut hvilken codec som bugger det til, om det i hele tatt er det som er problemet da...

 

Tips....anyone?? :dontgetit:

 

 

Klippet fra annen gruppe:

------------------------------------------------------------------------------------------------

Leadtek Winfast TV2000XP Expert, inkompabilitet???

 

Har store problemer med å få det til å virke... Xp vil ikke boote opp. Kan starte den i safe mode da... vil nesten misstenke grafikkortdriverne som inkompatible med tvkort driverne... Har et 9800SE@PRO kort.

Søkt masse på google, men uten hell... Tips anyone????

 

Edit: Systemet booter om jeg disabler "Winfast TV2000 xp expert WDM crossbar" og "Winfast TV2000 xp expert WDM video capture.(PAL)" i device manager.

Når jeg enabler den første i device manager kræsjer systemet umidelbart...!!!'

Enabler jeg den andre kræsjer det ikke, men jeg får plutselig opp to "unknown device" der...ikke at det nødvendigvis er noe galt i det da.

 

Misstenkte først skjermkortdriverne, men å deaktivere grafikkortet i device manager gjorde ikke susen heller. Mulig jeg rett og slet må ta ut skjermkortet og sette inn et annet for å være helt sikker på at det ikke er her feilen ligger. Men tror egentlig at å disable driveren skulle være nok.

 

Som sagt..rare greier... holdt på en god stund nå uten at jeg kommer noe nærmere en løsning.

 

Har de nyeste driverne og nyeste programpakka til WinFast. Har de nyeste skjermkortdriverne også.

Er det noe vits i å sette kortet i en annet slot da? Trodde alt var parallellkoblet på pci bussen jeg... hmmm....men det er vel verdt et forsøk det også.

Kortet er helt nytt så det burde ikke være noe galt med det, men jeg kan jo prøve det i en annen pc bare for å være på den sikre siden

 

Det er også mulig det kan være problemer med codec'ene som følger med tv-kortet sammen med andre codec'er som allerede er installert på systemet. Noen som har vært borti noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok heller driverne til TV kortet som lager trøbel, evt en kombinasjon av at TV kort driverne ikke liker noen andre drivere du har installert.

 

Problemer med drivere til TV kort er ikke uvanlig. Mange TV kort har elendige drivere. Har desverre ikke noen fasit svar til deg, da jeg har et annet TV kort selv. Men prøv å søk på diverse brukerforum og se om du finner noen som har erfaringer med ditt TV kort.

Lenke til kommentar

Ja, om det er driverne til selve tvkortet som er problemet er det vel inkompabilitetsproblemer med en eller flere andre drivere i systemet mitt som er problemet. Rene HARDWARE inkompabilitets problemer finnes vel knapt lenger i dag, eller tar jeg feil her?

Tror ikke det, og da burde det bare være å disable en og en driver til forskjellig hardware i device manager til kompabilitetsproblemet blir borte. Deretter oppdattere driveren til denne devicen eller gjøre en "workaround" av noe slag for det...

Skrik ut om jeg tar skammelig feil her nå...! :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...