Gå til innhold

Temperatur (igjen...)


gundik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gundik: Kjøleribben skal bli varme, varmere den er jo bedre blir varmen fra prosessoren fjernet. Så mitt forslag er å bruke aktiv silver 5 kjøle pasta som du blantannet kan kjøpe hos microplex eller globalcool.

Min temp nå er 38C idle på en 2.6GHz boxed vifte som er slipt litt bedre enn vanlig, maskine min har nå stått på i 144Timer.

Tempen viser normalt høyere i bios, grunnen er at du belaster prosessoren 100%.

Men du kan også få ned tempen noen grader ved å bruke kab vifter, eg har selv 4 st papst vifter 12db.

Lenke til kommentar

kjører boxed viften på p4 3ghz selv..(på et abit ic7-g hk)... cpu temp ligger på 45 grader akkurat nå (så og si idle).... viften er satt til å skifte rpm i forhold til load da, så hvis jeg skrur den opp på max vil det naturligvis bli kaldere. Har 2 kabinettvifter som surrer og går på lavt tempo...prøver å minimere bråk...hehe..

system temp 32'c. cpu temp 45'c - winbond hardware doctor v. 2.73

Lenke til kommentar

fortsatt ikke helt i mål med tempen min. Mener den er for høy (50 grader ved idle uten sidedør). Fortsatt dårlig varmeoverføring fra CPU til kjøleblokk. Kjøleblokken blir ikke varm (at all).

 

Tok vekk den orginale thermal pad`en og prøvde med kjølepasta, og da sank tempen fra 55 til 50 ved idle.

 

Vil ikke gi meg før idle ligger langt ned på 40-tallet...

 

Noen som har flere gode tips til avansement?

 

PS! Kjøleblokka ligger helt nedpå CPU, har merker etter ytterkant av CPU på blokka.

 

På forhånd takk... :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...