ballemann Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 Er der noen som gidder å hjelpe meg med et lite problem? det har seg slik at maskina slår seg av etter 60 sekunder etter denne advarslen har kommet opp. Noen som vet hva jeg skal gjøre ? mvh BalleMann
implex Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 (endret) Formater Evt: dra ned nyeste opdateringer til virus programmet. Slett virus programmet, legg inn et nytt.. Når skjer problemet, i det du kobler opp på nettet, eller med engang du har logget deg inn ?? Endret 10. februar 2004 av implex
ballemann Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Skrevet 10. februar 2004 etter 2 min ca, så kommer denne meldingen opp
implex Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 Hvilket anti virus program kjører du ? Nortan, Norman, avast, f-secure .. De bør jo klare og reparere/fjerne viruset med de siste oppdateringer..
vanedyret Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 Har du WinXP kan du skrive "shutdown /a" i fra "Run..." i Start-menyen. Høres litt ut som Blaster/Welchia. Sjekk om dllhost.exe og svchost.exe ligger i C:\winnt\system32\wins\.
ballemann Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Skrevet 10. februar 2004 Har du WinXP kan du skrive "shutdown /a" i fra "Run..." i Start-menyen. Høres litt ut som Blaster/Welchia. Sjekk om dllhost.exe og svchost.exe ligger i C:\winnt\system32\wins\. og om det gjør det sletter jeg det? eller?
ballemann Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Skrevet 10. februar 2004 (endret) edit : jeg blir overasket over min egen dumhet Endret 10. februar 2004 av ballemann
Fredrik Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 (endret) http://home.no/fredrikrb/Fixblaster/fixblast.exe last ned den og patche windowsen din Endret 10. februar 2004 av fredrikrb
lysbryter Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 (endret) Du har nok blitt infisert av Blaster-ormen. Slik fjerner du den fra Windows XP: 1. Koble fra Internett. 2. Avslutt windowsprosessen ormen kjører gjennom Oppgavebehandling. Kjente varianter av ormen viser seg som "msblast.exe", "teekids.exe", eller "penis32.exe". Trykk Ctrl-Alt-Delete Velg "Prosesser"-fliken. Merk "msblast.exe". Klikk "Avslutt prosess"-knappen, svar "Ja" til advarselen. Gjenta for "teekids.exe" og "penis32.exe". (du vil finne bare ett av disse filnavnene) Maskinen vil nå ikke skru seg av når du kobler til Internett. 3. Skru på "Brannmur for Internett-tilkobling": I Kontrollpanel, gå inn på Nettverkstilkoblinger. Høyreklikk på den tilkoblingen du bruker, og velg Egenskaper. I Avansert-fliken, kryss av i boksen ved siden av "Beskytt datamaskinen og nettverket ved å begrense eller hindre tilgang til denne maskinen fra Internett". 4. Kjør patchen fra Microsoft som fjerner ormen. Direktelink til patch for norsk Windows XP her. For andre språk, se her. 5. Program som fjerner viruset kan lastes ned her. (bør kjøres to ganger, står det i dokumentasjonen. Først én gang, og så en gang til etter restart av Windows). 6. Ha alltid oppdatert antivirusprogramvare, og hold Windows oppdatert ved å laste ned oppdateringer fra www.windowsupdate.com. Hadde du gjort dette ville problemet ditt i utgangspunktet ikke dukket opp. - Jørgen Endret 10. februar 2004 av lysbryter
ballemann Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Skrevet 10. februar 2004 Takk alle sammen, fikk den bort nå, men lol ass, dette er første gangen jeg kobler meg til internett med min nye bærbare og etter 10 min får jeg et ekkelt virus mvh BalleMann
lysbryter Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 Takk alle sammen, fikk den bort nå, men lol ass, dette er første gangen jeg kobler meg til internett med min nye bærbare og etter 10 min får jeg et ekkelt virus mvh BalleMann Jeg har opplevd det samme sjøl en gang faktisk. Fresh XP-install, men uten patch mot Blaster. Da kommer Blaster'n med én gang.
covah Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 (endret) Derfor lurt å koble på firewallen i xp FØR man kobler seg på internet. Deretter kjøre Windows Update, og så eventuelt bytte ut XP firewall'en med en annen. Å anbefale noen å formattere bare fordi de har fått virus, er ikke særlig smart. De fleste virus klarer man å fjærne lett uten å gå til et så drastisk skritt. Endret 10. februar 2004 av covah
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå