Betroz Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 Jeg har ett Sapphire Radeon 9800 PRO kort. Men original kjøleren holder ikke når jeg skal over 400 Mhz core! Altfor spe! Tenkte på den Zalman Heatpipe saken. Funker den på mitt kort? Hvis jeg også kjøper med den vifta man kan montere på siden av ribba, vil jeg kunne klokke også? (vannkjøling er seff bedre...men det orker jeg ikke.) Eller anbefales en annen?
andesam Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 vil nok passe den ja, men se på zalman sin hjemmeside for mer info. Der er en link på microplex sine sider... Artic vga cooler kan også være vert å se på.
Buchern Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 Jeg ville absolutt gått for Vga silencer. Siden den er mer kompakt, tar mindre plass, er billiger og er bevist bedre Og så kjøper du noen ramsincs mens du er igang
|SeVen| Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 Jeg ville absolutt gått for Vga silencer. Siden den er mer kompakt, tar mindre plass, er billiger og er bevist bedre Og så kjøper du noen ramsincs mens du er igang
electr0nique Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 hva Zalman sin heatpipe angår, er ikke det akkurat en god kjøler, men mer et kompromiss mellom varme og støy. Man må med andre ord akseptere at skjermkortet blir endel varmere, samtidig som det blir uhorvelig mye stillere Skal man benytte seg av en heatpipe til kraftigere enn stock kjøling, er vifter et must. Da forsvinner egentlig litt av poenget med en heatpipe, ihvertfall i mine ører.
Rufati Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 heh.. Viften du får levert med Zalman Heatpipe har 2 variabler. Den stilleste som jeg selv bruker mest holder kortet mye kjørligere enn stock kjøleren. På denne hastigheten er viften så å si lydløs. Jeg hører den ikke over min Stock P4 kjøler som kjører på 60%, altså ikke så my støy. Man kan klokke laaangt over 400mhz core på begge hastighetene etter min erfaring, men max hastihet er kanksje lurt når du kryper fra 400mhz og oppover. Selv har jeg fått mitt 9800np kort til 432mhz på core med denne kjøleren(No AF). Minnet stoppet på ~360, men det må kan sies å være akseptabelt når 290 er normalen på 9800np kortet. Anbefales! Bare husk du må fjerne shimmen rundt Vpu. Ikke gjør noe tull her som jeg gjorde! RIP Sapphire 9800np. Kortet likte ikke at jeg kutta av 2 transisorer på core overflata..
electr0nique Skrevet 10. februar 2004 Skrevet 10. februar 2004 (endret) Hum Har zalman begynt med vifte nå? Tydeligvis på tide å oppdatere seg litt på utstyrsfronten. Edit: skrivefeil, store bokstaver. Endret 10. februar 2004 av electr0nique
Betroz Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Skrevet 10. februar 2004 Tja tror jeg venter og ser jeg... NV40 og R420 er i butikkene i April etter det ryktene sier. Vente på de kanskje...la skjermkortet mitt være som det er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå