brannslange Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 Hei, Kjøpte for litt siden en lcd skjerm. Merket ikke før jeg kom hjem at lampa (bakgrundsbelysningen) lyser alt for sterkt. Helt i kantene er bildet nesten helt hvitt og selv i midten av skjermbildet er svart ikke svart, men grått. Bildet er helt forferdelig å se på og jeg greier nesten ikke å bruke den uten å tenke på dette. Å justere brightness/contrast hjelper heller ikke. Noen som vet om dette er en garantisak? Burde vel ikke være all jobben å justere ned lampa..? Kjøpte skjermen i butikk så desverre har jeg ingen angrerett.
Ni kon Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 (endret) Kan du fortelle hvilken modell det er? H Hvis det er hp f1703, har du nok kjøpt katta i sekken...(misstenker dette da du har kjøpt den i butikk og har så mye baklys) Da har du ikke kjøpt skjerm, men lampe.... Jeg hadde klagd til butikken Endret 9. februar 2004 av oivind_dahle
brannslange Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Skrevet 9. februar 2004 Det er en slik, Hugoson 20" lcd. Er vel egentlig mer en tv enn en dataskjerm (noe oppløsningen gjenspeiler) og det er også det denne brukes til. Skjermen har perfekte farger og den innebygde de-interlaceren fungerer meget godt slik at bildene blir helt uten hakking. Bare synd den forbaskede bakgrundslampa er med på å viske ut sortnivået så til de grader.
Ni kon Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 jeg hadde klagd til selger og sagt det ikke holder mål
brannslange Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Skrevet 9. februar 2004 jeg hadde klagd til selger og sagt det ikke holder mål Du har jo etterhvert fått deg en del erfaring med lcd skjermer.. Er det vanlig at enkelte modeller er slik som dette? Jeg snakker ikke bare om at bakgrunnslampa lyser veldig sterkt, problemet er at den lyser så sterkt at den vasker ut hele bildet og ødelegger alt som finnes av sortnivå. Sort blir ikke sort det blir lysegrått/hvitt. Hva slags argumenter kan jeg stille overfor selger dersom vedkommende bestemmer seg å nekte for å ta skjermen tilbake/til reparasjon?
Ni kon Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 Det er dessverre en del modeller der baklysene skinner igjennom på den måten, men jeg mener at det skal vær et maksimum av slikt lys. Hva skjer når du juserer ned lysstyken? Har den andre moduser som multimedia modus, movie modus etc? Jeg hadde vært meget hyggelig mot selger og sagt at denne ikke svarer til dine forventninger. Påpek at du ikke har skikkelig bilde pga at baklys skinner gjennom. Jeg hadde sakt at du vil levere inn denne for kanskje gå for et mer annerkjent merke. Smør tykt på at den ikke holder, men med en fin hyggelig tone, og legg litt mer i skjermen du skal ha deg når du skal kjøpe. Test også modellene i butikken hvis du har mulighet til dette. Blir selger vanskelig, spør du igjen her på foruemt. Mange forumsbrukere som har masse råd og tips her. Men jeg tror at med en hyggelig tone så ordner det garantert seg for deg:) Lykke til.
Simen1 Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 Lysstyrke: 450 Konstrast: 500:1 450 er veldig lyst, og kontraksten på 500:1 er helt normalt. Dvs. at det hvite blir veldig hvitt og det sorte blir grått. Skjermen er altså sånn, men det skal være fullt mulig å justere kontrast og lysstyrke på en fornuftig måte. Hvis ikke disse knappene fungerer skikkelig så vil jeg kalle det en deffekt som dekkes av reklamasjonsretten (fabrikasjonsfeil). Du trenger dermed ikke benytte deg av angrefristen, men kun av reklamasjon (noe du alltid har krav på uansett kjøpested innenfor norges grenser)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå