atticus Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 Her er problemet : Jeg sitter fredelig å spiller sammen med dimiles da pc'en begynner å hakke (også kalt lagg, hvis noen foretrekker det). Det var sånn 2-5 sek hakking akkurat som om CPU'en skulle hatt utrolig mye arbeid å gjøre. Etter dette så restartet maskinen. Jeg kan komme meg inn i XP, men den restarter ganske kvikt da. Merker at det hakker mens XP's boot screen er oppe også. Jeg tenkte at det kanskje var en av diskene som hadde tatt kvelden, så jeg bootet opp fra cd med DamnSmallLinux. Den fikk også problemer og stoppet under booting. (Virket senest igår kveld). Det eneste jeg kan tenke jeg har endret på, er at jeg tok ut den ene kabinett vifta igår. Ja det er litt varmt inni kabinettet, men ikke noe kokepunkt akkurat. Så da sitter jeg igjen med spørsmålet om hva som kan ha evt. tatt kvelden.. Kjøpte de fleste komponentene i Juli 2002. CPU'en har vært klokket opp 200-700mhz siden kjøpsdato. Kan det være CPu'en som ikke orker mer ? Akkurat nå kjøler jeg ned maskinen for å sjekke om det var noe varme problemer, men hvis noen har noen ide'er om hva som kan være feil så taes alt imot med en stor takk (Takk gud det er en bærbar her i huset..)
atticus Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Skrevet 9. februar 2004 Ser ut som om den funker fint nå. La merke til at gradene på hovedkort og CPU var mye lavere enn igår. Med ASUS Probe får jeg 24C på CPU og 22C på MB. Dette er nok ikke helt nøyaktig, men gir en pekepinn. Igår var det nemlig rundt 35-40. Dette er jo egentlig ikke mye, men kanskje hovedkortet mitt er litt varsomt.
lahaso Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 Synest det høres ut som du har for lav/høy volt på cpu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå