Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk problem prob

Anbefalte innlegg

Har du antener på begge sidene??

leste en artikkel hvor de lagde retnings styrte antenned av pringels bokser.. bare lagde hull i den siden der bunnen er og teïpet de fast i antennen.. ska vist gi noe sinsykte bedre rekkevide og signalstyrke.. men det må gjøres på begge sider.

Endret av pellogplukk
Videoannonse
Annonse

Om dd oppdaterte firmwaren fra www.smc kan det være feil.... vær nøye med hvor du laster ned firmware fra.. siden det finnes to ulike typer... en for USA og en for Europa, det er den sistenevnte du skal laste ned. Slik er det iallfall på mitt d-link adapter. En annen ting, jeg har selv hatt PCI-kort og dette fungerte helt elendigt, derfor gikk jeg selv til innkjøp av et USB adater istedenfor.

Plassering av pcen og PCI kortet har noe og si.. og om routeren ikke står i samme rom, en ting er at de fleste pcer idag har metall-kabinett noe som forstyrrer signalene, en annen ting er at signalene blir dårlige som pcen står i en krok. Og det siste er at det kan også være fordi det er mange hindringer i veggene.

Et USB-adapter er kanskje bedre.... men ditt valg..

Jeg har nå oppgradert firmware på cnet routeren og uppdatert driveren til smc nettverkskortet. Samt at jeg har byttet kanal.

Jeg merker ingen forskjell. Jeg kan overleve med de 53% jeg har. Hvis den kunne holdt seg der. Noe den ikke gjør. Jeg detter ut hele tiden, umulig å laste ned noe, sitte på mirc, msn og å spille. Det eneste som går er å surfe.

Flere forslag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...