NoLimit_^ Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Hiv i windows cd'n, og vel "reparer installasjon", jeg hadde samme problemet (med at den restartet seg), da funker det kanskje...
Børge Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Du har bygd en ny PC,men bruker en gammel windows innstallasjon?Mulig jeg tar feil men har prøvd det samme selv med mindre hell,så det er mulig det er det som gjør at den rebooter.. Det virker som du har tatt en hardisk fra en annen maskin og puttet inn i den nye og forventer at alt "simsalabim" skal være slik som før.. Slik fungerer det dessverre ikke. Du kan prøve med å boote fra OS-cd*en og kjøre en repair på operativsystemet. Da skal i teorien alt være fortsatt på disken. MEN hvis dette ikke er tilfelle så ikke heng meg... Børge
above Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Skrevet 6. februar 2004 Jeg greide å se at Windows er på maksina.. Men hvordan skal jeg greie å boote da?? Min far må ha alle de tingene som ligger på harddisken. Jeg satt ramen i en annen slott, men det var det samme problemet. Hva må jeg gjøre? Har du prøvd hver eneste rambank med hver av brikkene? Hva med å prøve en anna harddisk med som kan bootes eller en diskett? Ja, har prøvd med en annen disk og det funka. Men det er jo ingen hjelp i når ikke den harddisken som skal funke funker.
above Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Skrevet 6. februar 2004 Du har bygd en ny PC,men bruker en gammel windows innstallasjon?Mulig jeg tar feil men har prøvd det samme selv med mindre hell,så det er mulig det er det som gjør at den rebooter.. Det virker som du har tatt en hardisk fra en annen maskin og puttet inn i den nye og forventer at alt "simsalabim" skal være slik som før.. Slik fungerer det dessverre ikke. Du kan prøve med å boote fra OS-cd*en og kjøre en repair på operativsystemet. Da skal i teorien alt være fortsatt på disken. MEN hvis dette ikke er tilfelle så ikke heng meg... Børge Jeg måtte skifte hovedkort, ram og skjermkort i min far sin maskin. Den samme harddisken bruker jeg til de nye komponentene. SKal prøve å kjøre en repair. Takker for hjelpen. Sier i fra når jeg har gjort dette
above Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Skrevet 6. februar 2004 Du har bygd en ny PC,men bruker en gammel windows innstallasjon?Mulig jeg tar feil men har prøvd det samme selv med mindre hell,så det er mulig det er det som gjør at den rebooter.. Det virker som du har tatt en hardisk fra en annen maskin og puttet inn i den nye og forventer at alt "simsalabim" skal være slik som før.. Slik fungerer det dessverre ikke. Du kan prøve med å boote fra OS-cd*en og kjøre en repair på operativsystemet. Da skal i teorien alt være fortsatt på disken. MEN hvis dette ikke er tilfelle så ikke heng meg... Børge Jeg måtte skifte hovedkort, ram og skjermkort i min far sin maskin. Den samme harddisken bruker jeg til de nye komponentene. SKal prøve å kjøre en repair. Takker for hjelpen. Sier i fra når jeg har gjort dette Når jeg setter Windows xp cden inni og velger at jeg skal reparere windows, så kommer det opp at jeg må taste inn passordet. Passor har jo min far aldrig lagd til den maskina Hva gjør jeg nå??
HamiltonII Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Første gang du innstallerer XP må du legge inn et administrator passord. Men hvordan du skal løse dette hvis han ikke husker passordet vet jeg desverre ikke....
above Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Skrevet 6. februar 2004 Første gang du innstallerer XP må du legge inn et administrator passord. Men hvordan du skal løse dette hvis han ikke husker passordet vet jeg desverre ikke.... Nei, man må ikke legge inn ett administrativ passor
HamiltonII Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Er det home edition? Den har jeg ikke erfaring med isåfall,men hver gang jeg innstallerer XP på mine maskiner må jeg legge inn et administrator passord,mulig dette feltet kan være blankt,men da har du jo heller ikke noe problem
anon12234 Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 hehehe, kom akuratt hjem fra en kammerat som bygget seg pc til 20 000,- og skjermen viffe ****** meg ikke på den heller, prøv med en annen ram. det fixet problemer for min kammerat....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå