Gå til innhold

Hakking i spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et Sapphire 9800pro skjermkort og en ViewSonic av et eller annet slag.

Når jeg spiller spillet CS kan det til tider skje at skjermen henger seg helt fast, da henger den ca i 10-15 sekunder, den bare står å henger, mens lyd osv funker som bare det. Dette problemet begynte etter jeg fikk det nye skjermkortet.

Det skjer kun i CS, før hadde jeg et gammel kort, Nvidia TI4200, da virket det flott. Noen som har noe peiling?

Ivar

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg
Skrevet

Legg inn siste driver, Catalyst 4.1

Skrevet

Jeg mistenker at du har et eller annet programm eller en prosess kjørende i bakgrunnen i windows... feks et virus programm, kazaa eller noe annet som enten genererer mye skriving/lesing på/til harddisk eller et programm/prosess som kobler seg til internett. Åpne taskmanager og sorter etter CPU usage og se om du har noe som til tider bruker mye CPU og lukkprosessen...

Skrevet

Har du overklokket kortet? Jeg klokket mitt litt for høyt en gang, og da skjedde dette. Prøv å sette ned klokkefrekvensene.

Skrevet

Jeg har ikke klokket kortet. Jeg bruker ikke kazaa eller lignende warez programmer.

Jeg skal prøve det med å stille dem etter CPU rekkefølge, svarer så fort jeg har funnet ut mer.

Ivar

Skrevet

vsync er av.. Må man ikke ha vsync av får å få 100fps i cs da? Eller er jeg helt på jordet nå?

Problemet ble borte etter jeg tok en liten renvask av harddiksen, avinstalerte msn og andre dritt programmer fra microsoft.

Ivar

Skrevet

Msn er ikke et dritt prog. men sikker på du uninstalla det rett?

Ligger en guide på hw.no om hvosdan fjerne den helt! :D

Det er ikke lett.

Bra du fikk fikset det. :thumbs:

Skrevet

Feilen ligger i skjermen. Faktisk har jeg samme problem selv.. :(

Oppdatere driver osv er bare tull.. Har også ViewSonic skjerm. Jeg har prøvd med en annen skjerm, da funka det fint hele tida.

Derfor:

-Send skjermen til reprasjon

-Ny skjerm

Skrevet

Lukter jo driver feil, eller 100% CPU load.. At Stem kan h0*3 litt er det ingen tvil om .. Men at det skjermen er første gang jeg hører om, hvorfor ville ikke da andre programmer/spill osv oppleve samme feil. Jeg har selv viewsonic p90f .. Har alldri hatt et problem, som ikke kan fixes med software endring, framfor og måtte sende vekk skjermen.. ;) Har du foresten stilt vifte hastigheten på kortet ditt, sånn at det har problemer med varme utv. Eks, satt ned fra 12v til 5v..

Skrevet

har du overklokket kortet, skjer dette. jeg gjorde det en gang. klokka det for mye. ble helt forferdelig å spille da.

håper du finner ut av det! :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...