Entity extraction Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 Jeg bygger en Pc som jeg etterhvert skal ha stående en eller anne plass i stereoanlegget i stua. Pcen skal utelukkende brukes til å se film fra PCen. Hvilket radeon basert skjermkort må jeg minimum ha og hva er anbefalt. Har aldri koblet PCen til TVen, så jeg aner ikke hvor mye futt det må være i komponetene. Takk for svar V
Simen1 Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 (endret) Du trenger ikke noe spesiellt skjermkort. Det eneste du trenger er et med TV-utgang. Selv et eldgammelt skjermkort med vil gjøre nytten helt fint, så lenge det er TV-ut på det. Om du kjøper brukt så kan du sikkert få brukbare kort til under hundrelappen, og om du kjøper nytt så koster vel de aller billigste kortene med TV-ut ca 300kr. F.eks dette til 256 kr. Selvfølgelig trenger du også en ellers rask nok PC. (minst 128MB ram, 300MHz med MPEG2-dekoderkort for DVD-filmer eller 700MHz CPU for DivX og andre formater, osv) Endret 5. februar 2004 av Simen1
Buddy Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 Jeg har et radeon 8500 64 mb, xp2000 , 512 DDR2700, i den ene av mine maskiner, det duger ikke til å se DVD filmer. Har imidlertid nå i løpet av de siste par ukene testet ut en liten sak, bygget på et mini-ITX kort (Epia M1000) montert i et kabinett som er 29x27x6,5 cm, og med et TV kort. M1000 har innebygget MPEG2 Decoder og funger etter det jeg kan se utmerket, jeg klarer ikke å se kvalitetsforskjell sammen lignet med en Marantz DVD til litt over 5000. Nå er imidlertid oppøsningen på en TV skjerm håpløs i forhold til en dataskjerm. Største irritasjonsmomentet er at en PC har vifter, og ved lav lyd er det viktig at du får PC'en så støysvak som mulig. Selv om det i det kabinettet jeg nå bruker til det kun er 2 x 40x40 mm, meget støysvake vifter er de et lite irritasjonsmoment. Jeg forsøkte faktisk med 2 x 40x40 mm papst vifter 18 DB, men de støyet mye mer. (Det er ekstern vifteløs strømforyning i det kabinettet jeg bruker) Utfra det jeg har lest burde du nok ha et radeon 9600 kort, med passiv kjøling. Er kjekt med en PC til steroanlegget, lettvint å holde orden på platesamlinga, anbefaler Itunes (for PC) på det varmeste. Itunes har så stor skrift at det er godt lesbart på en TV-skjerm, i motsetning til mange andre MP3 / CD spillere for PC.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå