Gå til innhold

9800SE

ATi-Radeon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg en ny pc, så har jeg bestemt meg for ATI Radeon 9800SE,

men det jeg lurte på er det lett å klokke den til 9800PRO med Powerstrip?..

spar iafall en tusen lapp på det hvis det funker lett

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det funker ikke lett. Det er også veldig få kort som støtter sofmodding. Hvis du på død å liv skal ha et 9800se kort, bør du titte på 9800se aiw.

mvh

Skrevet
Det funker ikke lett. Det er også veldig få kort som støtter sofmodding. Hvis du på død å liv skal ha et 9800se kort, bør du titte på 9800se aiw.

mvh

Softmodding funker ikke på de nye 9800se-kortene, men ganske riktig, mange aiw-kort lages på den gamle pcb`en og kan dermed ha mulighet for å moddes. Husk at det ikke er en selvfølge at alle kort med gammel pcb kan moddes.

Å klokke et 9800se til 9800 pro er ikke mulig, det er nemlig ikke klokkefrekvensene som først og fremst skiller disse kortene.

Skrevet

Nå ser jeg powercolor har kommet med et nytt kort 9800se 256bit Hvis det var dette kortet du tenkte på, så er det ikke umulig at det lar seg softmodde. Kanskje noen andre vet noe mer om dette kortet?

mvh

Skrevet

Det er vel snakk om 50% kjangs for å lykkes med SE AIW, men vanlig SE kan man stort sett se bort ifra. Ryktene sies at de merkene som lykkes størst med er connect3d, hercules og powercolor.

Skrevet
fins det ikke 2 typer ati se-kort..

et med 128 bits ram og er med 256 bits !

tror iallefall ikke du kommer langt med 128 bits-versjonen

det må vel være 256 for å ha sjans til å softmodde!

det har 9800 pro

Skrevet (endret)

Jeg har ett Hercules 9800SE AIW. Det funket heller dårlig å softmodde det. Gikk riktignok fra 3500 poeng i 3dmark 2003 til 5500. Men det sjakkbrettet var ulevelig... :(

Noen som har erfaringer med klokking av det kortet? Hvor høyt er det forsvarlig å klokke det.

EDIT: Glemte å skrive hvilken versjon av 3dmark det var, i tilfelle noen skulle begynne å pirke... ;)

Endret av shabador

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...