Gå til innhold

RAID 0 på A7N8X Deluxe


TommyM

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp en ekstra 160GB S-ATA disk for å utnytte RAID funksjonen, det jeg lurer på er om jeg må formatere den jeg allerede har i maskina mi som er stappfull av filmer,spill og div. andre ting. Har også veldig mye på denne disken jeg ikke vil miste.

 

Jeg har formatert den nye disken til NTFS i windows, men kan jeg lage et RAID-sett uten å formatere den gamle? Eller må jeg faktisk ta backup av alt jeg har og reinstallere windows for å bruke RAID?

 

For å si det på en annen måte, vil de data jeg har på disken min bli skadet/slettet hvis jeg lager et RAID 0 sett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet er den eneste forskjellen at E-Deluxe har 1000Mbit integrert nettverk istedet for 100Mbit, og det har mulighet for trådløst nettverk ved å sette inn et tilleggskort tror jeg.

 

Utdrag fra Asus' hjemmesider:

 

"ASUS Wi-Fi slot

The Wi-Fi slot is specifically designed for the ASUS Wireless LAN add-on card (ex. WiFi-b™) to set up an environment for home Wireless LAN. The ASUS WiFi-b™ add-on card bundles the exclusive Software AP (Access Point) to save the extra cost of an hardware AP. In addition, the card comes with user-friendly utilities and applications that allow quick connection to notebooks, PDAs and other WLAN peripherals. The Wi-Fi slot supports the 802.11g standard for future upgrades. (Note: The WiFi-b™ card with software AP has to be purchased separately)."

Endret av Spectro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...