Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

F a e n T a NextGenTel!! :(


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-03-20 21:35, CS_eR GøY skrev:

jeg venta 5 uker på modemet!!!


det var helvette på jord!!


du går i ring hver dag og venter (onkel skrue stiil)

jeg sjekka popsten 2 ganger daglig

fikk ikke sove om natta

ble rastløs

fucka i huet

de burdte betale pzycholog til de stakkarslige tortur ofrene :sad:


 

hehehehehehe!! :rollies: jeg bestilte adsl fra telenor onsdag 13. jeg fikk modemet lørdag den 16. hehe tre dagers ventetid. mandag den 18 ble adsl forbindelsen min koblet opp! tok ikke en gang en uke!

 

du veit jeg bor i hokksund :rollies: !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt NGT 2Mb ADSL-linje i 6-7 måneder nå, og er faktisk strålende fornøyd. Det eneste man må passe seg for når man har med NGT å gjøre er: ikke send mail!. Ta for all del telefonen og ring dem. Det virker som om de av prinsipp ikke gidder å svare på mail-henvendelser.

 

Jeg husker ikke hvor lenge jeg ventet etter at jeg bestilte, men så alvorlig lenge var det ikke. Det som var værre var at etter at Bravida-tullingen hadde vært her og satt opp kontakta, "glemte" (?) han å aktivere linja nede på sentralen. Ringte til en hyggelig NGT-ansatt dagen etter, som ble tydeligvis irritert på denne Bravida-mongo'n. Uansett, endte det med at Bravida fikset det dagen etter installasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte ADSL fra NGT i sept/okt. fikk beskjed om at alt var i orden, skulle gi nærmere beskjed om tidspunkt for montering. Etter 3-4 uker fikk jeg svaret: jeg kunne ikke få likevell. Grunnen er: Ikke flere ledige linjer! Boligefeltet jeg bor i har vokst og det er flere telefoner enn telefonlinjer. Telenor har så delt enkelte linjer slik at linja til mitt hus er delt med andre. Nå for noen uker siden fikk jeg mail om at jeg kunne få ADSL. men nå skal jeg snart flytte, så da så....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-21 22:53, lif skrev:

Jeg bestilte ADSL fra NGT i sept/okt. fikk beskjed om at alt var i orden, skulle gi nærmere beskjed om tidspunkt for montering. Etter 3-4 uker fikk jeg svaret: jeg kunne ikke få likevell. Grunnen er: Ikke flere ledige linjer! Boligefeltet jeg bor i har vokst og det er flere telefoner enn telefonlinjer. Telenor har så delt enkelte linjer slik at linja til mitt hus er delt med andre. Nå for noen uker siden fikk jeg mail om at jeg kunne få ADSL. men nå skal jeg snart flytte, så da så....


 

Det er det NGT strever mest med mange steder tror jeg... at Telenor ikke bygger ut telefonlinjene i takt med boligutbyggingen. Og som en annen skrev, så glemte også han Bravida/Telenor fyren som var her å aktivere linja, så jeg måtte kontakte NGT for å få de til å be Bravida aktivere linja. Det virker som Bravida/Telenor gjør dette med vilje for å skaffe NGT ett dårlig rykte. Skulle ikke forundre meg det minste om det er tilfelle.

Lenke til kommentar

Uansett hva dere skal rakke ned over NGT på, så husk på at de leier linjene av telenor, ergo må adsl-boksen monteres av bravida for telenot, ikke for nextgentel, så det er ikke ngt sitt ansvar. jeg og hadde en j**** lang ventetid, men det er jo telehor som er flaskehalsen for f***!!! Jeg fikk faktisk modemet før jeg fikk den j**** adsl-boksen. Jeg har cisco-utgaven. hvordan kan man redigere den ? (ligte ikke dhcp-serveren, skulle heller fått den til å gitt ut 192.168.1.*)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått Bravida folka på besøk ELLER fått noe modem. Dette er altfor dårlig service. Hvis telenor/x-telenorfolk prioriterer telenor adsl kunder, er det bare å rapportere dem inn til konkurransetilsynet (dette tar 20min for NGT).

Jeg tviler på at dette er problemet.

Lenke til kommentar

Det som ofte tar lang tid er når du bestiller adsl, så må f.eks telenor, vente på kunder i samme ommrådet får å åpne en "portal". Og så venter de en liten stund til de har nok kunder som vi ha adsl, og kobler alle som skal ha det til denne "portalen". Derfor tar det ofte lang tid å skaffe seg adsl! Men nå er vi 6 stk som skal bestille adsl like ved meg, så da går det nok rimeligt kjapt får vi får fixa det.. Oxo kjekt med en far som har jobba i telenor i 20 år og Bravida i 5(?)år eller.no :smile:

Lenke til kommentar

Har ventet på NGT adsl i over 8 uker nå. Disse folka er veldig greie på tlf. Men det er noen svar fra dem som virker litt merkelig.

 

- Din bestiling er stoppet p.g.a at vi ikke var sikker din adresse skrives med ".......... gate " i et ord eller to.--------->??

 

De må tro kundene er noen idioter. ikke vet jeg. Har fått omtrent 10 ulike unskyldninger fra dem. Har på følelsen det vil ta MYE MERE enn 6 uker som de "lover" skal vøre gjennomsnitt.

 

FY NXT.

Lenke til kommentar

Er enig i at det **** MEG IKKE GÅR AN å holde kunder for narr i månedsvis. Bestillte selv ADSL fra NGT i november og har ennå ikke sett snurten av hverken montør eller modem. Det er visstnok en eller annen Bravida molbo som har krøpet i sentralen og kommet til at det visstnok ikke går så lett allikevel. Det er da grunn til å spørre om de **** meg ikke har nok oversikt over kapasitet og begrensniger ved hver sentral.

 

Man lurer virkelig på hva slags oversikt Bravida o.l. har over såkalte klargjorte sentraler. Hvis dette skal være såkallte proffe og seriøse aktører er det på tide å SPARKE både den ene og andre. En god start er fra toppen av og ned. Om ikke ulike direktører skjønner dette bør man sparke de også for tross alt har de et ansvar for at man har nødvendig oversikt og orden i systemene i bedriften. Det kan de umulig ha når kunder må vente i ukesvis for å få svar på det som burde være en helt kurrant og enkel sak. Tipper mye skyldes at man aldri har blitt kvitt de gamle Televerks sullebukkene som heller ikke der gjorde noen strålende innsats.

 

Det største problemet er tydeligvis Bravida som %&¤%# ikke klarer å gi NGT's kunder en skikkelig beskjed på hvorfor de ikke kan få ADSL og ikke minst på dagen. Man blir forbannet på hele ***** systemet når de reklamerer med at sentraler er klargjort for ADSL og så går det ikke å levere allikevel. Enten kan de levere og installere ADSL eller ikke. Skjønner derfor dere andre som også har fått alt annet enn gode forklaringer på hvorfor det plutselig ikke går eller at det tar all verdens tid.

 

Fikk gjennopptatt bestilling i Januar da det ble klart at NGT også ville tilby delt ADSL for oss med "gamle" telefonlinjer. dessverre har ikke dette ført til noen merkbar fortgang men nå skal det visstnok være like før.

 

Tror NGT til en viss grad får mye uforskyldt kritikk p.g.a. Bravida og Bravida's forhold til Telenor men noe må de også ta på egen kappe.

 

Nå er NGT's unnskyldning med bl.a. modemforsinkelser brukt opp og nå må **** MEG DE OGSÅ ta seg sammen.

 

Til Bravida : SPARK SPARK SPARK

Til NGT : Få inn modem eller begynn å SPARK SPARK SPARK

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-15 10:52, knackerman skrev:

Satans dritbredbånds jallaland vi lever i :sad: :sad: :sad: :sad:


 

 

Er glad vi ikke lever i England jeg. Der er det visst enda verre. BT bygger visst ut i 10% av den farta som Telenor har. Da hadde vel ikke jeg som bor i Oslo sentrum hatt bredbånd engang.

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt modem FØR påske!!!!

Koblet det opp på mandag,

jeg har ventet lenge (10uker),

sagt mange vonde ord,

hatt mange telefoner med NGT,

 

nå er alt glemt.

 

syns synd på dere som venter, det er helt grusomt. Akkurat som Tine melk, må ha det, bare må ha det :wink:

 

God påske.

Lenke til kommentar

Hey

 

Ja nå er det lenge og vel siden jeg skrev innlegget som ligger først i denne tråden, og mange har fått anledning til å lufte frustrasjoner og erfaringer.

 

I forrige uke fløy det rykter om at NGT hadde fått inn modemer, de har kjørt folk hardt der borte (etter det jeg har hørt) for å få modemene ut til den store ventende (sinte?) kundemassen.

 

Jeg fikk vite at de hadde sendt mitt modem med bud, sammen med alle de andre oslomodemene, dette var nå på Tirsdag og siden Onsdag har jeg vært på nakken til budfirmaet "De 10 bud" som skulle levere greiene.

 

- Japp det tok 3 døgn med MANGE telefoner frem og tilbake og atter frem og tilbake for å få levert modemet der jeg bor, men til slutt kom det altså. (Det lønner seg visstnok å gjøre seg litt småforbanna før disse nye landsmennene som driver budfirma før de skjønner at du mener alvor :razz: )

 

Vel, uansett, i dag fikk noen jagd over en sjåfør som leverte greiene, jeg pakka ut og sjekka sakene. Plugga inn modemet, satt inn strøm, ventet........

 

- OG DET FUNGERTE ! :razz:

 

Så nå, etter 3 måneder med tull og TØYS og ROT og ball har jeg altså bredbånd fra NGT. (hastigheten svarte til forventningene og det jeg har hørt fra folk, bortsett i fra at upload var ca 100 kbit lavere enn normalt, skal få det sjekket av bravida/ngt etterhvert)

 

Mine kondolanser til folk som fikk/får sine modem og som ikke har kontakt med sentralen eller noe sånt drit.... :sad:

Lenke til kommentar

Ja ja, det er forskjell på folk...

Bestillte ADSL fra NGT da det ble sluppet. Feb. 2000

Sitter fremdeles å venter på at de skal få ut fingen, og montere. Sliter også med hyppige endringer av dato.

Fikk telefon fra telenor for 1,5 mnd. siden med beskjed om at det var klart. 14 dager å vente på montering. Valgte ikke telenor, da jeg mente at NGT hadde en bedre tjeneste.

Ikke-eksisterende kundeservice fra NGT gjør at jeg er i ferd med å revurdere dette. Tror nesten at jeg opplever nok en vinter før NGT får ut fingen, og får montert ADSL til oss som venter i gata vår.....

Lenke til kommentar

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Vet du hvem som installerer ADSL for NextGenTel? Det er Telenors eget selskap, Bravida. Så også her er det Telehor som har skylda når de ikke klarer å holde de tidene de lover NGT.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Vil bare klarlegge en sak for alle som tror at Bravida er et av Telenors selskaper. Bravide er et frittstående selskap etter å fusjonert med svenske BPA i starten av 2001.

 

Mvh John Tore Andersen

Lenke til kommentar

Quote:


Vil bare klarlegge en sak for alle som tror at Bravida er et av Telenors selskaper. Bravide er et frittstående selskap etter å fusjonert med svenske BPA i starten av 2001.


Mvh John Tore Andersen


 

Kan noen ta å filleriste Bravida-folka litt så de får opp farta? Det er jo Bravida som er den store stygge ulven i de fleste tilfellene hvor montør kommer sent eller ikke kommer i det hele tatt.

 

Vil bare legge til at jeg fikk montør på det tidpsunktet jeg hadde fått oppgitt, men har hørt om mange som ikke har vært så heldige.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over hastighetsforskjellen mellom NGT og telenor. Derfor mener jeg at NGT har den beste tjenesten av de to, men hvor lenge skal en gidde å vente på dem ?

Driver selvstendig firma innen data og it, med kontor hjemme. Dette medfører at internett er MYE i bruk, da via ISDN. Synes dette begynner å bli ulidelig tregt, samtidig som det koster en god del penger..... Dessuten har jeg to guttunger som har sine egne maskiner. Hastigheten på ISDN følger ikke med når vi er koblet opp alle 3......

Synes dessuten at ventetiden har vært laaaaang, og er fristet til å klamre meg til telenor nå som de kan levere ADSL her hos meg. Naboer som også venter på NGT, (etter min anbefaling) er også lei av å vente.

 

Nei, tror som sagt tidligere at jeg opplever nok en vinter før NGT får finger'n ut, og tilbyr tjenesten her hos meg.

Har forøvrig ikke opplevd maken til slett kundebehandling som det NGT opererer med. Ingen informasjon, lang ventetid på telefon og de driter fullstendig i om kundene venter og venter... Hadde jeg drevet bedriften min på den måten, hadde jeg vært ute av markedet for lenge siden ! Kunder er som oftest ikke villige til å godta slikt.

Lenke til kommentar

Quote:

Vil bare klarlegge en sak for alle som tror at Bravida er et av Telenors selskaper. Bravide er et frittstående selskap etter å fusjonert med svenske BPA i starten av 2001.


Mvh John Tore Andersen


 

men Bravida er eid med 50% eller no, av Telenor da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...