Gå til innhold

hvordan er mitt grafikkort?


chafs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har 256MB DDR ATI Radeon 9800XT og lurer på en del ting .. hvordan får jeg klokket det , vil det bli mye bedere og er det risikabelt? er veldig takknemlig hvis noen svarer på dette .! :D

Ja, ville lest det fine guiden. Ellers så ville jeg vært forsiktig med klokkinga, kjipt å ødelegge noe til 4.300kr eller mer! :cool:

Lenke til kommentar

Det er ikke risikabelt med mindre du klokker steg for steg, dvs et par mhz om gangen. Da vil du oppleve at grafikken får artifacts (prikker, feil o.l.) lenge før kortet evt ryker.

Du kan jo se hva andre med nøyaktig samme( standard kjøling, ikke vannkjølte e.l.) kort har klart å klokke det til, så kan du starte med å klokke det til noe som er 20-30 mhz under, og så øke steg for steg..

Tviler på du vil merke noe forskjell i spill og sånt, men kanskje litt i benchmark som 3dmark..

 

Men begynn som sagt gjerne med guiden..

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Ikke akkurat noen risikabel affære å overklokke skjermkort nei!. Det er helt trygt og hvis du får artifacts så er det bare å klokke ned igjen. No problem. Les den finne overklokkingsguiden, den vil være til hjelp. Er du ganske fersk på pc er overklokking ved hjelp av RivaTuner tingen. Er du ganske fortrolig med dine egne ferdigheter kan du jo Voltmodde kortet ditt, men dette kan være svært risikabelt. :cry:

Lenke til kommentar
Ikke akkurat noen risikabel affære å overklokke skjermkort nei!. Det er helt trygt og hvis du får artifacts så er det bare å klokke ned igjen. No problem. Les den finne overklokkingsguiden, den vil være til hjelp. Er du ganske fersk på pc er overklokking ved hjelp av RivaTuner tingen. Er du ganske fortrolig med dine egne ferdigheter kan du jo Voltmodde kortet ditt, men dette kan være svært risikabelt. :cry:

Ikke risikabelt nei, ,men dumt hvis skjermkortet hans tar kvelden :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...