Gå til innhold

skjermen min piper!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan være for høy hrz men på skolen var det en pc som hadde en sinsyk pipe lyd og der var det strømledningen. når jeg leet på den så forsvant lyden ,men den kom tilbake igjen. skiftet ledningen og probelemet var løst.

Skrevet

En kilde til ulyd i CRT skjermer og TV apparater er kjernen i trafoen. Hvis denne er løs kan den begynne å vibrere og dermed generere lyd. Denne kjernen kan ganske enkelt settes fast igjen med lim, epoxy o.l.

Skrevet

Det er vel på plass med en liten advarsel her om at det høye spenninger i en crt skjerm. (flere tusen volt) Selv når strømmen er av og ledningen er dratt ut.

Hvis du ikke har åpnet en skjerm tidligere vil jeg anbefale at du får hjelp av noen som har det.

Skrevet
eg holder på å bli gal skjermen min piper noe så sinnsykt :angry:

vet noen ka det kan være????

Hadde samme problem med min crt hitachi, men etter jeg hadde den i en skrått stilling en periode så forsvant piping.

Skrevet (endret)
eg holder på å bli gal skjermen min piper noe så sinnsykt 

vet noen ka det kan være????

Etter det jeg har erfart så skyldes pipingen i CRT skjermer skader eller slitasje.

Endret av Umbra
Skrevet

Run Forest run!!!!!!!! Jeg jobbet ved et stort oljefirma som vekter. og når skjermene begynte og pipe, var det ikke lenge før de tok fyr.... Skjedde vel en 4-5 ganger tenker jeg... :scared:

Skrevet

Får dette i blandt. Hadde veldig mye av dette for en stund siden, men nå har det avtatt. Jeg slår alltid av skjermen når jeg går vekk fra pcen over lengre tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...