Gå til innhold

Vise 100fps i Counter-Strike??!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kjører sikkert Windows 2000 / XP ?

 

Du må ta av vertical sync. Det gjør du på følgende måte:

 

Høyreklikk på skrivebordet ditt >

properties >

settings >

advanced >

geforce 2 >

additional properties >

opengl settings >

vertical sync > ta denne av.

 

Der, så skal du ha 100 fps i cs.

Lenke til kommentar

Ehh... her var det mange tungvinte svar!

 

Det stemmer at du må ta vsync av på ønsket video modus (D3D eller OpenGL).

 

Deretter går du til Start -> Kjør -> "dxdiag" (enter) -> trykker på skillearket "more help" eller "mer hjelp" -> trykker på "override eller "overstyre" -> "override value" settes til 85 eller mer (spørs hva skjermen din takler i de høyeste oppløsningene).

 

Kom nettopp på at dette "bare" gjalt D3D, fordi... ja... Det er DiretX, og det er vel det som styrer D3D?!?!

Lenke til kommentar

Quote:


Swampen skrev (2002-03-14 22:46):

Det er også en sperre for fps i CS. Den kan du forrandre med å skrive "fps_max 100" da setter du grensen til 100 fps... denne står kanskje på 60 fra før.



Og i steden for å skrive "fps_max 100" hver gang så kan du bare skrive i "fps_max 100" fila "listenserver.cfg" denne komandoen og ev. andre filer som du måtte ønske.

Lenke til kommentar

Du bør nok kjøpe deg ny maskin. sjansen for at du har 100 fps i cs er minimal.

 

men for å få best mulig ytelse, anbefaler jeg at du laster ned nvidia refresh rate fix, som det ble vist til i en tidligere post, og setter refresh rate til "100 hz or closest possible refresh rate".

 

Deretter legger du til fps_max 101 i config fila di i cstrike mappa.

 

Det du også kan gjøre er å sette ned kvaliteten på grafikken,sett at du bruker OpenGL, legg til følgende i config.cfg fila:

 

gl_picmip 1.5 (sett gjerne til høyere verdi, men dette går utover sikten i spillet hvis det settes for høyt)

gl_playermip 2

r_decals 10

mp_decals 10

r_drawviewmodel 0 (våpenet ditt forsvinner, men du får en del fps av det)

 

Eventuellt sett oppløsningen ned til 800x600 hvis du har 17" skjerm.

 

Håper dette hjelper!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-15 17:20, pine skrev:

Jeg trodde at hl, altså quake motoren var begrenset til 99 fps.


 

De to spillene bruker ikke samme motor. Hl er begrenset til 100 fps (jeg har fps_max 101, og da ligger den og vipper fra 100 til 99.9), mens i Quake III kan du ha over 100. Vet ikke med de andre Quake spillene da.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-15 17:36, (NH4)2Cr2O7 skrev:

Det er jo en stor mulighet man ikke får utbytte av denne økte fps'en. De fleste skjermer er ikke mer enn 75hz (~1024*768), da er jo 100fps bare bortkastet å lengte etter.




 

Min gamle Daewoo fra 1998 klarer 85 hz i 1024 og 100 hz i 800x600. og etter min mening er 800x600 klart best å spille i.

Lenke til kommentar

Quote:


GeeZuZz skrev (2002-03-15 02:22):

hos meg er det ingen forskjell når jeg tar av/på vertical sync. Det er sannsynligvis max_fps som er problemet ditt.


 

Det er pga at du trolig har bedre skjermkort og så HAR du bedre sjerm som kjører på fleire hz enn | J3ppe |

Ta av V-Sync og fps_max 100

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...