Gå til innhold

Hjelp! LCD skjermen min flimrer! Skjermkortet?

EssspeN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg oppgraderte nylig min pc og kjørte en clean install av windows.

Jeg anskaffet meg også et creative radeon 9200 i anledningen (jeg bruker ikke maskina til spilling) som var et relativt rimelig kort.

Jeg har alltid kjøpt de billigste skjermkortene uten at det har vært noe problem.

Uansett, LCD skjermen min (samsung s171) flimrer, uansett om jeg setter den på 60hz eller 70hz.. Prøver å kjøre 1280x1024, men den flimrer også på 1024x768.

hva kan være feil?

Er det skjermkortet mitt? Den var ikke slik før jeg skiftet skjermkort, men

jeg kjørte da 1024x768.

Er det noen innstillinger jeg kan kjøre på kortet mitt for å redusere flimmeret?

Takker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp har det!

Tror jeg switcher til det gamle grafikk kortet mitt i kveld hvis jeg ikke finner ut av det.. Så slipper jeg ivertfall flimmeret..

Har også lekt litt med innstillinger men har ikke peil på skjerm.

Jeg vil bare ha bra bilde så er jeg fornøyd, spiller aldri og ser ikke video så derfor tenkte jeg at jeg ikke trengte noe særlig "bra" skjermkort ..

Skrevet

En lcd skal ikke flimre og det sies at en skal ha et ganske bra (ikke dårlig) skjermkort når en har lcd skjerm.....kan være dårlig skjermkort som er problemet....men er ikke sikkert da....hvilke skjermkort har du egentlig?

Skrevet

Har ikke så mye erfaring med LCD, men har registrert at det kan bli endel problemer med timing innstillingene når det brukes vanlig analog VGA kabel. Er det ikke en knapp på skjermen som automatisk tilpasser disse instillingene?

Skrevet

Du mener vel Samsung 171S? Den er på 17" og har en oppløsning på 1280x1024. Hvis du kjører andre oppløsninger, så blir bildet forstørret/forminsket og det blir uklart.

Bruk kun 1280x1024.

Denne skjermen har vel kun analog inngang, men det burde ikke være årsaken til flimringen. Har du fjernet den gamle skjermdriveren før du satte i nytt grafikkort? Har du lagt inn driver til det nye grafikkortet? Hvis ja, så er det muligens noe galt med det nye skjermkortet. Prøv det gamle igjen da.

Oppdateringsfrekvensen på en LCD skjerm er hvor ofte data overføres til skjermen, ikke hvor ofte bildet blir tegnet opp.

Skrevet

En kamerat av meg sa også LCD-skjermen hans flimret. Han sa at det skyldtes bakgrunnslyset i LCD-skjermen som var dårlig. Om han har rett eller ikke vet jeg absolutt ikke, så ikke slakt meg hvis det er feil :p

Skrevet

Siden han kjørte clean install av windows, er sikkert den gamle driveren borte. Først bør du prøve å bytte til det gamle skjermkortet, så får vi ta det videre derfra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...