ersa Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 *snip* Jeg respekterer meningene hans, men jeg respekterer ikke han som person og vil helst slippe å møte han på gata. 8691951[/snapback] Jeg tror at du ville blitt positivt overrasket, han er faktsik hyggelig å snakke med. Greit at han har sterke meninger osv men når man aksepterer det så er det greit å snakke med han.
Roiku Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Jo, jeg tviler ikke på at han er hyggelig å prate løst med, men jeg fikk inntrykk av at man skal være forsiktig. Han virket rimelig radikal. Intervjuet avsluttet med at han ble stilt et spørsmål, som han sikkert ble litt fornærmet av, og blikket frøs helt. Kamera rullet og han stirret bare på samme punktet i et minutt eller to før de bare kuttet filminga. Mannen er besatt
Loerand Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Mannen er et spennende intervjuobjekt, det er det ingen tvil om. Kan sikkert virke skremmende til tider også. Det virker også som han lykkes i det han driver med, io og med at mange metalheads "forguder" han
nocturno_culto Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Tror nok det bare er du som har en syk form for humor! Jeg syns dette er seriøst LANGT over grensen, og det er direkte ekkelt og skemmende! Hvordan syns du det er morsomt med sauehoder og mennesker som korsfestet på kors og dyppes i saueblod! Det gir jo tross alt ikke noen mening! Skikkelig ekkelt!! 1726312[/snapback] selvfølgelig har det mening. Det er en grunn får at Gorgoroth har plassert sauehodene der. 8624402[/snapback] men.... satanisme har ingenting med å skremme, ofre, henge opp sauehoder, drepe og kle seg svart å gjøre. De fleste black metal band har medlemmer som på en eller annen måte vil sjokkere. de har et image som de selv synes er kult, og vet at de kommer til å selge plater til folk som identifiserer seg med deres image. musikken er ment å skape en anti kristen, litt skummel stemning slik at lytteren føler seg hevet over alle andre. satanisme i seg selv kommer at av vitenskapsmenn begynte å forske på døde menneskekropper ol. dette mente det katolske kirke var feil og stemplet en gruppe vitenskapsmenn for antikristne og kallte dem satanister. derfra har "satanismen" utviklet seg til å bli mer personlig. dette kalles "moderne satanisme". moderne satanisme minner faktisk mer om humanisme enn det de gutta i gorgoroth driver med. mennesket er i sentrum, de tilber ingen gud, men de mener at satan er egoismen i mennesket og at egoismen må settes i sentrum. derfor er satanister ofte meget vellykkede forretningsmenn. de setter seg selv først, uansett hva, de driter i andre og gidder ikke bry seg om sauehoder, kirker og ofringssermonier. dette er en myte. så... hvis du hører om en såkalt satanist som brenner kirker og dreper, mens de går i svarte klær m/piggtråd rundt håndleddene, så er det nok bare en litt smågal pyroman med sans for det okkulte ute etter oppmerksomhet. jeg er ateist, men interesserer meg litt for religion. lurer litt på hva som får folk til å tro. jeg har kommet frem til at det som oftest har med arv eller frykt for hva som skjer hvis ikke man tror å gjøre.... men... tilbake til moderne satanisme som er en nyreligiøs bevegelse. det har hendt at en og annen ordentlig, troende satanist har drept eller brukt vold mot andre mennesker, men det er utelukkende når satanisten føler at hans posisjon i samfunnet er truet eller hvis en står i veien for satanistens videre framskritt mot suksess... så... sorry... gorgoroth har ikke noe med den nyreligiøse bevegelsen satanisme å gjøre. de synes satan virker mektig og skummel og liker å skremme. det at musikken og livsstilen får dem til å føle seg som overmennesker er kanskje det eneste gorgoroth og satanismen har til felles. sjekk ut en dokumentar fra musikkverket fra svensk tv4. dimmu, satyricon og noen andre band blir spurt og de innrømmer å ikke være satanister i det hele tatt. de har et image som lokker, og som selger plater for dem. det er alt. mayhem var faktisk det eneste troende kjennte black metal bandet de visste om. de sa også en gang i tiden at "imaget hører til musikken, ikke religionen vår" satanisme er forresten den eneste religionen som lar den troende være seg selv, uten forutsetninger. den fokuserer på at mennesket skal leve godt. de setter egoismen litt vel høyt for min del... blir litt for kynisk for meg, men et bedre alternativ enn de fleste andre religioner mener nå jeg... 8687923[/snapback] Ja som sakt er ikke satyr noen satanist men , så gjennstår det trommisen. I en dokumnetar blir det sakt at en av dem er djeveldyrkere aka satanist. Så det er da Frost. Tilbake til Gorgoroth. Gaahl sier selv at han bruker musikken til å fremmheve satanismen. Det er en metoden. Åja faen det fungere kjenner til mange som bli lokket av det, de får nye syns punkter på ting. De blir mer ekstreme. Ikke akkuratt den typen som sparer til langt hår å tar på seg et meter lang nagle arm bånd, Akkuratt dette gorgoroth vill få frem. Så de lykkes jo. Er jo mye letter å starte et band å prøve å fremmheve det via det, enn å skrive en bok. Ting som kirkebrann mordbrann osv, har satt Norsk black metal i et perspektiv som gjør det unikt å ekstremt og får en spesiel sjanger (TNBM). Liten episode var i thailand får 3 - 4 år siden, jeg stoppet med en bod som solgte cd-plater. Jeg finner da en Mayhem plate å han som eier boden sier, Yes Norwegian black metal. Det sier litt. Det er mange band som spiller noe lignende black metal slik som dimmu ja de seller bedre og de eksperimentere med musikken. De for solgt bra å de har blitt godt kjent rundt i verden. Men kan du sammenligne Death cult armageddon plate med den gamle stormblåst platen De har forandret seg veldig opp igjennom årene Men hva me de bandene som ikke tenker på pengene, slik som Gorgoroth, de kom jo på 17ene plass på vg lista med låta wound upon wound. Men stilte de opp ? Det var jo en kjempe mulighet får de til å bli bedre kjent. Nei får hvor godt passer det at et slikt band står på vg lista sammen med andre pop band ? Gaahl er da ikke intresert i gryna ? han bor for seg selv langt fra folk, uten strøm med ute dass osv. De sier litt om personen, tror du han går så langt får et image ? ville du gjort det får et image ? Ikke jeg hvertfall. Selv vill jeg katigorisere Medlemene: King eller kingovhell - Ikke særlig mye til satanist men troverdig hva vet vi ? Infernus - Ja det skulle jeg tro, han er liksom han som holder bandet isammen og ikke forandrer det. Gaahl - Ekstrem, satanist ikke mer og si.
Deadringer Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Han virket rimelig radikal. Intervjuet avsluttet med at han ble stilt et spørsmål, som han sikkert ble litt fornærmet av, og blikket frøs helt. Kamera rullet og han stirret bare på samme punktet i et minutt eller to før de bare kuttet filminga. Mannen er besatt 8692116[/snapback] Han stirret i over 3 minutter på samme punktet uten å blunke.
nocturno_culto Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Han virket rimelig radikal. Intervjuet avsluttet med at han ble stilt et spørsmål, som han sikkert ble litt fornærmet av, og blikket frøs helt. Kamera rullet og han stirret bare på samme punktet i et minutt eller to før de bare kuttet filminga. Mannen er besatt 8692116[/snapback] Han stirret i over 3 minutter på samme punktet uten å blunke. 8694539[/snapback] Faktisk 2 minutter og 10 sekunder
Cadaverfur Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Ja, så det intervjuet. Synes bare Ghaal virker helt syk og jeg hadde løpt ganske fort hvis jeg møtte han alene i en gate på natta. Men noe av musikken dems er ganske kul, det skal han ha
nocturno_culto Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Ja, så det intervjuet. Synes bare Ghaal virker helt syk og jeg hadde løpt ganske fort hvis jeg møtte han alene i en gate på natta. Men noe av musikken dems er ganske kul, det skal han ha 8705681[/snapback] Syk ? kansje veldig veldig spesiell
Anomi Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 En ting skal være klart, Gaahl er ikke noen satanist men en shamanist. Og nettopp det at han er avskilt fra resten av verden (uten noen som helst innflytelse fra omverden) gjør ham facinerende. Han har sett verden utenifra hele livet og fra hans objektive synspunkt er kristendommen og alle andre forpliktende religioner vrøvl.
Tuttebobo Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 ser ut som at image er viktigere enn musikken i dette tilfellet egentlig 1727457[/snapback] Man drar ikke på Gorgoroth konsert for å høre på musikk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå