Bogge Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Jeg har provd og formatert harddisken ett par ganger, men jeg klarer bare og legge inn ny windows
Bogge Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Skrevet 3. februar 2004 Windows xp. hva mo jeg gjore for og formatere..............
Mio Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Windows xp. hva mo jeg gjore for og formatere.............. Hei! Bruk en win98 startup disk. Velg start uten cd rom. Så skriver du fra A: format c: velg så yes/ja og trykk enter, voila så formaterer du.
Wotan Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Under installasjon av XP sletter du partisjonen, oppretter den på nytt og formaterer.
Bogge Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Skrevet 3. februar 2004 Hvor kan man skaffe en windows 98 startupdisk, jeg har ikke det.
T.F.T Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Hvor kan man skaffe en windows 98 startupdisk, jeg har ikke det. du lager vel en på pc`n din. sannsynligvis en windows 98 maskin. ikke spør meg hvordan.
div_ Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 lag boot disc i xp.......den lager en som virker i win98/me
T.F.T Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 men hvorfor må man lage en windows 98 oppstartsdiskett når pc`n som skal formateres bruker xp?
god_online Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Forresten: er det C: du skal formattere, eller en annen partisjon/disk? Hvis det er C: kan du velge formattering under installasjonen av Windows og hvis det gjelder noen annen partisjon/disk, kan du f.eks. høyreklikke på stasjonen i Windows Explorer og velge Format.. eller evnt. Start -> Kjør -> cmd -> format x: Eller høyreklikke Min Datamaskin -> Behandle -> Disk Management (husker ikke hva det heter på norsk) -> Velge stasjon/disk og velge Format....
god_online Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 For å legge inn Windows på nytt? Du får nemlig spørsmål om formattering under installasjon....
Kjetil Lura Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 men hvorfor må man lage en windows 98 oppstartsdiskett når pc`n som skal formateres bruker xp? Fordi at noen foretrekker den gammle metoden, blant annet eg gjør det, hehe. Bruker winME(Fdisk) oppstart diskett til å lage partisjonen, og winxp til å formater disken(om eg vil ha ntfs) Grunnen er enkel, slipper maset om 137GB vaset, hehe.
Bogge Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Skrevet 4. februar 2004 Jeg har prøvd å formatere flere ganger, men jeg har ikke fått noe spørsmål om å formatere...... Og etter at jeg har lagt inn xp på nytt ligger alle programmene på c:
div_ Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 du kan laste ned bootdisk fra www.bootdisk.com og bruke den til å formatere ps...engelsk versjon...... "kolon" er ikke tilgjengelig på samme palss som på norsk tastatur..det ligger i tallrekka på denne..kopier bootdisk til diskett start opp pc med diskett i.... stå i A: skriv format C: velg ja..... når du installerer xp er det bare å sette i cd......følg instrukser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå