silentnoise Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Hei! Jeg får Nextgentel bredbånd, og skal dele dette på 4 maskiner. Med i abbonementet får jeg en ruter. Jeg har akkurat bestilt et access punkt, (3com) og lurer på om det holder for å dele linjen, eller om jeg egentlig må ha en Wlan ruter i tillegg til ruteren fra NGT. Skal forøvrig bare ha WLan maskiner, og ikke noe kablet nettverk. Hvis noen kan svare meg på dette, slipper jeg å bestille feil. Takk for hjelpen! Kjartan!
agvg Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Jeg har akkurat bestilt et access punkt, (3com) og lurer på om det holder for å dele linjen, eller om jeg egentlig må ha en Wlan ruter i tillegg til ruteren fra NGT. Du har kjøpt rett, du trenger ikke noen router i tilegg.
silentnoise Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Skrevet 3. februar 2004 Takk for hjelpen! Da kan jeg sove i natt også Kjartan
v0id Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Dette går greit, ettersom Modemet til NGT også har en router innebygd. Dermed er det bare å koble inn en switch for å få flere porter. For eventuellt å koble på flere maskiner i ettertid, kan du kjøpe en switch og koble denne i utgangen på Routeren til NGT, og så koble aksesspunktet i Swichen igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå