Gå til innhold

Blue Screen med fast bilde på det blåe


Anbefalte innlegg

Sikter da til at hvis jeg foreksempel filmer en person som står foran en hvit skjerm (samma hvilken farge), hvordan kan jeg da lime inn feks. et bilde fra italia på alt det som er hvit slik at det ser ut som vedkommene er i italia? (dårlig eks. men kom ikke på noe annet).

Det er jo slik dem gjør det på værmeldinga, da en person står foran et ensfarga lærret, og etterpå redigerer de slik at alt som har en sånn farge som lærretet, blir erstattet med noe annet (i dette tilfellet av et værkart).

Er det ikke slik det fungerer da? Og har noen en ide på hvordan jeg kan gjøre dette i Adobe premiere v7.0 pro ???

 

På forhånd takk!

 

EDIT: Se siste post av meg

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok takk for det! nå vet jeg hvordan jeg gjør det. Eneste problem er å få tak i et stort blåfarga lærret :p

 

Men et spørsmål til:

 

(jeg har to videolinjer i adobe premiere: videolinje 1: film med en person i

videolinje 2: Filmen med den blåe stolen i seg. Når jeg filma dette bevegde jeg kameraet rundt om kring. Noen ganger er ikke stolen i bildet i det hele tatt)

 

Så, jeg klarte å få personen (i videolinje1) til å komme opp i stolen på video 2, men det ble som et transparang, slik at når jeg bevegde kameraet litt bort fra stolen slik at stolen var helt til høyre, så så jeg bare det som var til høyre i video1 i stolen på video2. Naturligvis fordi det er et transparang og video1 filmen ligger jo rett bar video2.

Men hvordan får jeg HELE video 1 inni stolen på video2 slik at den blir der hele tia? Det skjønner ikke jeg.

På en måte slik at det ser ut som det er en tv i stolen, og at den tv'en viser like mye hele tia, uavhengig om jeg filmer med stolen i høyre eller venstre (eller uannsett) i kameraet! Skjønner dere? Vanskelig å forklare... :s

Men blir på en måte noe av det samme som (hvis dere har sett Harry Potter) avisene til Hogwards med de videoene inni seg. Der er jo videoen i avisene konstante uannsett om man filmer avisa i sentrum eller i en av sidene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...