Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

hello...eg spilte nettopp et rollespill som heter TIBIA..eg e jevla lett og lure så eg ble rett og slett lurt med til å laste ned et program som skulle la meg "fiske fortere, løpe fortere og få lys på alle mørke steder"..

Så eg gikk inn på siden hans da.. http://www.angelfire.com/hero/tibia3/tibia.exe

og lastet ned den ruten som kom opp..dette lagret seg på skrivebordet og hver gang eg gjør noe kommer det opp et dokument mappe der det står ka eg har vært innpåå og klokkeslett...det står også ka du har skrevet..altså, nå står det i loggen ka passordet til denne accounten var..

Det går ikke an å slette, da kommer det opp et vindu " kan ikke slette tibiagg: ingen tilgang, kontroller at disken ikke er full eller skrivebeskyttet, og at filen ikke er i bruk"

har dere noen anelse?? please svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

se etter om filen er skrivebeskyttet ved å høyreklikke på filen-egenskaper- generelt. nederst på sida står det atributter og her kan du huke av for at den ikke skal være skrivebeskyttet. trykk bruk og prøv å slette den nå.

Skrevet
se etter om filen er skrivebeskyttet ved å høyreklikke på filen-egenskaper- generelt. nederst på sida står det atributter og her kan du huke av for at den ikke skal være skrivebeskyttet. trykk bruk og prøv å slette den nå.

var ikke huka..bare på arkiv

Skrevet

hmm.. du kan jo prøve å avslutte prosessen i windows oppgavebehandler.

windows oppgavebehandler- prosesser.

her kan du jo lese og se om du finner et navn som ligner på den fila du snakker om. tibiagg eller noe sånt. win oppgavebehandler åpnes ved å trykke ctrl alt delete. ivertfall hvis det er win xp.

Skrevet

ja. så var det det da...det e vel et annet problem på min datamaskin..har også vart litt lenge...når eg trykker oppgavebehandling skjer ikke en drit ass..

Skjer ikke en liten drit....bare kommer inn på win igjen.

så hvis dere vet om dette problemet også, så bare svar :)

Skrevet

vet ikke noe om akkurat dette programmet, men personlig ville jeg sørget for at den maskina ikke var på nett før jeg hadde fått fjernet programmet hvertfall.

bertie

Skrevet

Send en mail til ISP'en hans og andre som kan være interesert i å vite om slike syke idioter som liker å spre virus! (vist det er virus)

ikke la denne personen slippe så lett i fra det....

Ellers kan du putte i dos/oppstarts disk og så slette denne filen fra dos modus.

Eller prøv å klikk ALTgr+Ctrl+Delete, så får du frem Win task manager; Prøv å finn det aktuele programet som lager kødd i application eller prcesses og merk av og klikk 'end task'. Prøv da og slette programet/filene. Anbefaler deg likevel å være nøye med å finne alt av filer som kan være tilknyttet dette programet. Søk, slett...

Lykke til!

Ps. Adware og virus sjekker kan være fint å kjøre....

Skrevet
Send en mail til ISP'en hans og andre som kan være interesert i å vite om slike syke idioter som liker å spre virus! (vist det er virus)

ikke la denne personen slippe så lett i fra det....

Dette er ikke et virus, det er en keylogger som er innebygd i et jukseprogram til Tibia, lagd for å stjele kontoen i det spillet

Skrevet

Hva med spyware eller lignende ??

Kjør ad-aware og se om det finner noe snusk snask på maskinen din...

Lykke til!

Skrevet

har kjørt spybot..e vel det samme som ada-ware... eller?

ihvertfall..skal prøve dette i DOS delete C:\Documents and Settings\Preben\Skrivebord\tibiagg.exe

vil det funke eller?? eg venter med dette til eg får svar :)

Skrevet
hiho bakemester :) dessverre har eg ikke NERO..har nettopp kjørt AVG anti virus, slettet 8 virus..men ingen av de hørte til den filen, tror eg :blush:

tror du kan laste ned demo/trial verisjon av Nero. www.nero.com kanskje!?

Skrevet

Jeg har ikke så mye peiling, men jeg har selv ødelagt enkelte slike drittrogrammer ved hjelp av ResHack. Et lite enkelt program som lar deg modifisere koden til det aktuelle programmet (hvis det har en .exe fil). Det er ikke sikkert det går ann å slette det fordeom, men det virker iallefall ikke mer etterpå. Jeg bare visker ut og ødelegger alt jeg finner som regel, bare for å være sikker på at det er ufunksjonelt etterpå.

Du kan laste ned reshack på forskjellige downloadprogs. eks kazaa.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...