Gå til innhold

Fedora Core 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser av planen på Fedoras område under fedora.redhat.com at første test (Test1) vil lanseres i morgen 2. februar. Nyhetene i den nye versjonen er store, og det aller fremste er fullførelsen av 2.6-kjernen for Fedora. Andre ting vi i tiden fremover kan glede oss til er utviklingen av GNOME 2.6, som også er planlagt i Fedora Core 2.

La oss håpe en del små-irriterende ting i denne utrolig gode distribusjonen er fikset fra versjon 1 - jeg gleder meg ihvertfall stort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikle :p Gleder meg stort. Ellers så må jeg si det er god kvalitet også på core 1 distroen, men har hørt så mye pent om 2.6 kernelen at jeg gleder meg til å starte den :p - ALSA og skikkelig IO sheduling + enda bedre multitasking (er det mulig?)

Gøy å se gamle 800 Mhz'en min (uklokka) legge igjen 3 GHZ igjen i grøfta når det kommer til ytelse :p. Tar de fleste vennene mine selv i FPS i CS i Windows (med et 16 MB kort - her er det mye syke grafikkkort, vannkjøling, overklokkede 3 ghz ol - men jeg tar dem... lol...)

hva er det nye med gnome 2.6? fedora har 2.4, og så vidt jeg husker hadde redhat 2.2... Dette går unna i svingene! Håper de får med en skikkelig menyeditor (hvis ikke så mekker jeg en selv...)

Skrevet

AMD64 er allerede støttet, i en beta som kom for en stund siden. Ta en tur inn på fedora.redhat.com - og let etter den på et av mirrorene (en del av TEST-branch, atnakelig)

Skrevet (endret)

Jeg skal slenge inn Fedora på kofferten min når jeg får skaffet litt mer ram til den. For en halvportabel maskin til poweruser-bruk er det en fantastisk fin polert og konfigurerbar distro. Særlig siden den støtter sær hardware jeg har funnet på å koble den opp mot.

alu.jpg

Pentium 3 power.

Endret av moyner
Skrevet

det jeg ikke sjønnte er hvorfor amd 64 er beta...

Og ja, fedora er en flott distro. lett å drifte (har driftsannsvar for 5 maskiner pluss mine egne), og konfigurerbar. Eneste "annoyance" er fucka SMB...

Skrevet (endret)

Jepp, det er helt riktig. SMB er temmelig loka i Fedora, og det skjønner jeg egentlig ikke hvorfor de ikke klarte å rydde opp i, i og med at den feilen var der fra første test-utgave.

Finnes en enkel fiks for problemet, riktignok. Google har den, vil jeg tro.

Hehe, moyner, nå har du jo alt som trengs for en tur ut: Rød hatt, frakk og koffert. :)

Endret av FreeBSD
Skrevet

Forklaring fra Red Hat-ansatt:

In short, it's not working quite well enough to push out yet.

We're currently working on it, and will update the schedule

page when we have a better idea when it's going to be usable.

Best guess right now is mid-to-late this week.

Skrevet

Da har jeg gleden av å kunne meddele at TEST-versjonen er planlagt i dag, 12. februar. Det betyr at vi burde se den i løpet av kvelden / natten.

Dette blir spennnede.

Gjest Slettet-8fx0y6VV
Skrevet

aahhh....

Det var godt å høre :thumbs:

/me gleder seg som en unge :love:

Skrevet
Da var alle 8 ISO filene lastet ned!

Skal absolutt testes i løpet av helgen. :yes:

8 iso-er?

ser bare 4 jeg, men får se om ikke jeg også får laste dem ned i kveld og teste dem i morgen.

Skrevet
Da var alle 8 ISO filene lastet ned!

Skal absolutt testes i løpet av helgen. :yes:

Har du lastet ned source også? det er jo unødvendig :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...