fawsum Skrevet 1. februar 2004 Skrevet 1. februar 2004 Hei, jeg var så uheldig å få en lekkasje i vannkjølingen min, og litt vann dryppet ned på skjermkortet. (Vi snakker en eller to dråper.) Jeg merket først noe til det da PC-en plutselig startet på nytt midt i et spill. jeg skjønte ikke helt hva som var problemet, så jeg fortsatte å bruke PC-en helt til PC-en hang seg litt, og jeg så fikk en feilmelding i windows som omhandlet skjermkortet. Da skrudde jeg av PC-en og undersøkte. På skjermkortet ser det ut som et hvitt pulver har lagt seg på et lite område som er 1 cm bredt og 2 cm langt. Faren min sier at det har irret. Det jeg lurer på er hva jeg skal bruke for å få vekk dette og om det er noe håp om at kortet vil fingere normalt etterpå. Skjermkortet var et Radeon 9800 pro btw. Mvh. Fredrik
Rayline TWB Skrevet 1. februar 2004 Skrevet 1. februar 2004 Får prøve å pusse det forsiktig bort med en tørr, lofri klut i første omgang......
fawsum Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Skrevet 1. februar 2004 Pappa pratet med dataansvarlig fra joben sin, og han sa at vi skulle fjerne det med vann og en tannbørste og deretter føne det tørt med hårføner. Vi gjorde det og det hvite irre-greiene forsvant, men det ser ut som det er et par små prikker der kortet er litt svidd. Blir spennende å se om det funker. I verste fall kjøper jeg et nytt fra komplett, nå som de har tilbud og allting.
klikko Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 skriv gjerne inn om det funka etter på er spent
Aquabat Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 Det samme skjedde med to (kjeften!) av mine skjermkort, og vaskeoperasjonen fungerte for ett av dem.
smurf69 Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 Skal du kjøpe nytt Asus Radeon 9800 ville jeg ikke kjøpt fra komplett. Sjekk prisene på MPX kontra Komplett. Penger å spare og stort sett kjappere leveranse.
fawsum Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Skrevet 2. februar 2004 Nytt skjermkort vil nok ikke være nødvendig. Jeg hadde englevakt. Kortet fungerer feilfritt etter "operasjonen". Jeg hadde lagt et kaffefilter oppå skjermkortet en stund før hendelsen, bare i tilfelle. Dette var nok det som reddet kortet, ettersom det reduserte mengen vann som kom på kortet betydelig. Har kjør 3Dmark 01 og 03 flere ganger uten tegn til ustabilitet eller nedsatt ytelse. Dessuten fant jeg ut at feilmeldingen fra spillet (Call of Duty) er et vanlig problem for alle med ATI-kort, og ikke relatert til lekkasjen. Det skal vistnok løses ved å laste ned nyeste drivere. Virker som ble en lykkelig slutt til denne historien. Heldigvis. (Men seriøst, jeg må jo ha hatt utrolig flaks. Hadde ikke denne feilmeldingen kommet, ville jeg ikke sjekket etter lakkasje, og da ville det bare lekket mer og kortet ville helt sikkert blitt ødelagt.)
Stor Oddnoga Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 (endret) Skal du kjøpe nytt Asus Radeon 9800 ville jeg ikke kjøpt fra komplett.Sjekk prisene på MPX kontra Komplett. Penger å spare og stort sett kjappere leveranse. ? Reklame? Hva har egentlig det med saken å gjøre? Endret 2. februar 2004 av Swag
Superslask Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 det området du snakker om høres ut som en IC, og er det noe hvitt på den, er den mest sannsynlig brent opp.
korny Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 jeg skulle instalere vannkjøling, da jeg testet sysemet så jeg en stråle med vann fra radiatorn som spruta på skjermkortet. jeg lot det stå ca 1 time på et varmt gulv og tørke. det funka ingen feil!! PS det var et gf4 ti4200 kort.
Solve Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Skal du kjøpe nytt Asus Radeon 9800 ville jeg ikke kjøpt fra komplett.Sjekk prisene på MPX kontra Komplett. Penger å spare og stort sett kjappere leveranse. det er faktisk dyrere på mpx. hvis du skjekker har du postet med ekskl. mva hvor på komplett har du brukt inkl. mva. hvis man ser på dette er prisen faktisk høyere på mpx enn på komplett. ikke at det er store forskjellen men.
Aquabat Skrevet 11. februar 2004 Skrevet 11. februar 2004 Skal du kjøpe nytt Asus Radeon 9800 ville jeg ikke kjøpt fra komplett.Sjekk prisene på MPX kontra Komplett. Penger å spare og stort sett kjappere leveranse. Hvis du regner med mva blir faktisk MPX 59kr dyrere enn komplett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå