Gå til innhold

Vietcong - First Alpha


Anbefalte innlegg

Lei for å si det, men dette er den lette delen av oppdraget. Etterpå blir det vanskelig for da skjønner man ikke hva man skal gjøre. Jeg gjorde hvertfall ikke det, før etter en stund.

 

Dette er virkelig sniking. Ikke huk deg ned; legg deg helt ned (alt). Så beveger du deg sakte bortover tar de du møter med s&w'en (og det er noen). Et sted er det en gang som går under jorda, følg den. Etter et godt stykke finner du en inngang til et rom med en VC-offiser eller noe sånt. Da kommer det vanskelige. Dette kan sannsynligvis gjøres på en mindre blodig måte (tror det er meningen), men syntes dette var enkelt nok. Lenger bak i rommet, bak en skillevegg er det en trapp ned til radioen. Han fyren som sitter der har tydeligvis øyne i nakken (han oppdager deg uansett), så jeg endte opp med å kaste en granat til han. Ikke mer Kanal24 der i stova :D

 

Men jeg ble i hvertfall oppdaget, men siden radioen er ødelagt gjør ikke det noe. Jeg kalte på laget mitt (End + 5), så tok jeg fram AK-47'en og begynte å skyte. Når man blir lei, går man bare til en av Howitzerne og kaller på Bronson (Num4). Neste brett sliter jeg fortsatt med. Får vel prøve meg igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lei for å si det, men dette er den lette delen av oppdraget. Etterpå blir det vanskelig for da skjønner man ikke hva man skal gjøre. Jeg gjorde hvertfall ikke det, før etter en stund.

 

Dette er virkelig sniking. Ikke huk deg ned; legg deg helt ned (alt). Så beveger du deg sakte bortover tar de du møter med s&w'en (og det er noen). Et sted er det en gang som går under jorda, følg den. Etter et godt stykke finner du en inngang til et rom med en VC-offiser eller noe sånt. Da kommer det vanskelige. Dette kan sannsynligvis gjøres på en mindre blodig måte (tror det er meningen), men syntes dette var enkelt nok. Lenger bak i rommet, bak en skillevegg er det en trapp ned til radioen. Han fyren som sitter der har tydeligvis øyne i nakken (han oppdager deg uansett), så jeg endte opp med å kaste en granat til han. Ikke mer Kanal24 der i stova :D

 

Men jeg ble i hvertfall oppdaget, men siden radioen er ødelagt gjør ikke det noe. Jeg kalte på laget mitt (End + 5), så tok jeg fram AK-47'en og begynte å skyte. Når man blir lei, går man bare til en av Howitzerne og kaller på Bronson (Num4). Neste brett sliter jeg fortsatt med. Får vel prøve meg igjen.

Takker for en god forklaring der! :thumbs:

Skal prøve mer nå i kveld. Som sagt, jeg haaaaaaaaaaater sniketing!! Jeg er vel det man kan kalle en skikkeli rambo i first person shooters :D

Lenke til kommentar
Vel, dealen er at det egentlig skulle hete First Alpha men så blei navnet forandra til Fist i siste lita, så da har vel FLT "glemt" seg bort på et eller annet vis.

Seriøst? Har vanskelig for å kjøpe den der.

Noen grunner:

 

1. Fist Alpha er et vanlig militæruttrykk (fist = knyttneve - > angrep, alpha = hvilken styrke, hvis flere er med på angrepet). Det brukes i et stort oppdrag i spillet som kallesignal.

2. Jeg er ikke helt sikker, men tror det ble brukt som kallesignal i den originale Vietcong en gang også.

3. First Alpha? Hva i all verden skal det bety? Og som et spillnavn? Det høres jo mer ut som et uttrykk fra en mattebok :roll:

Lenke til kommentar

Jadda, der kom jeg meg forbi den andre delen av Operation Fist Alpha. Nå skal jeg altså finne noen machinegunnere, har funnet en tror jeg. Problemet er at det er så maaaaaaange folk i den basen, så jeg kan ikke nærme meg den. Hvor er de restrerende gunnerne? Hvor mange er det til sammen?

Begynner å bli mektig lei av dette spillet nå, er ALTFOR mye snik-deg-fram-uten-å-bli-oppdaget oppdrag :yucky:

Lenke til kommentar
Jeg ble også oppdaget hele tiden..et tips kan være å gå alene og sette igjen teamet ditt i begynnelsen, siden det er de som hele tiden avslører meg..

Hmm har gjort dette, men jeg blir alikevel oppdaget. Problemet mitt er at jeg ender opp med å lete og lete, uten at jeg aner hvor den forbanna radioen er!

Noen som kan prøve å forklare meg hvor jeg burde gå? :blush:

JA jeg hater snikeoppdrag i diverse spill, og jeg hater splinter cell! Der, nå var det sagt :D

Mulig du får den hjelpen du trenger med disse tipsene(ja de er på engelsk, regner med at du kan det :yes: )

 

Don't give up on the mission where you have to blow up the radio without being detected and then the 2 artillary guns. Just completd it and moving on to final mission!

Here are some tips that worked for me

1.Beginning of mission leave men behind (hold position)

2.Don't go to top of hill hang left until you reach a large rock with a small ledge on it, jump up and crawl along ledge this gets you past barrier at bottom of hill.

3. Find next rock to jump up to and work your around this

4. Work your way along rock wall until you reach an opening to get through ( had to crawl,this is backdoor in)

5.From here on in you have the whole woods to work with and can work out your attack.I went right aways then up to the road and left caught some guys looking the wrong way.

6.After making a kill I would quick save but be carefull wait a little to make sure it's safe then do so(I did this once and was spotted right after using quick load and had to start over)

7.When your are spotted just remember where those guys were and take them out next time

8 Alot of trail and error and yes it's a ball buster!

Good luck

("Roberta" nforce forum)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...