Gå til innhold

TwinMOS eller Gigabyte


Lynx

Anbefalte innlegg

Jeg har et Gigabyte SINXP-1394 hovedkort, som jeg har brukt sammen med 2x256 apacer PC2100 ram det siste året. På fredag mottok jeg en pakke (dual channel kit) med 2x512mb PC3200 Twinmos brikker fra komplett.

All installasjon gikk greit, men da jeg skulle prøve å spille Battlefield 1942 fikk jeg problemer. Noen ganger ble jeg kastet ut av spillet, ok tenkte jeg.. Problemer med installasjonen; reinstallerte. Så fikk jeg bluescreen, sjekket opp meldingen i bluescreenen mot databasen til microsoft (DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL + 0x000000A) = "feil i driver"; reinstallerte drivere til skjermkort.

Så begynnte bluescreenen å komme i oppstarten av windows. Jeg klokket ned prosessoren (kjørte på 150fsb), og satte minnet på 266mhz; bluescreenene kom ennå tettere!

Tilbake på standard hastighet på cpu, og 400mhz på minnet kjørte jeg memory benchmark i sisoft sandra; ikke noe problem... Battlefield --> fremdeles bluescreen...

Byttet om på plassering av minnet, koblet ut dual channel, hjalp ikke.

Kjørte program for minnesjekk (Goldmem, eller noe sånnt); Rapporten forsvant, men jeg så på de første 20 min. og det var så mye rødt (bad sectors) at en brannbil ville sett rosa ut i forhold....

 

Så; 1. Er dette hovedkortet som ikke liker PC3200 brikkene mine, eller er det brikkene som er ødelagt? (har lest om andre med mye feil på twinmos brikker)

2. Noen som har Gigabyte SINXP-1394 og kjører PC3200 minne? Hvilket merke bruker dere i såfall. Noen anbefalinger (i prisklassen 1500,- for et par)?

 

Ser Gigabyte anbefaler kun tre typer PC3200 512mb brikker: Kingston(Winbond), Corsair(Samsung) og Samsung(samsung). Finnes disse med sikkerhet i noen webshoper?

Hva med Corsair kitet komplett har: Komplett.no - Corsair pakke. Noen som veit spec's på denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har litt problemer med å gå inn på sidene til Gigabyte for å sjekke, så jeg veit ikke hvordan det er med nforce 3 kortene, men SINXP kortet kom akkurat i overgangen til 800mhz FSB og 400mhz DDR, så det skal være støtte for dette, teoretisk, men det virker som om det er veldig begrenset.

Har jo lest litt rundt i forumet, og det ser ut som om det er mange som har problemer med Twinmos brikker. Er ikke Twinmos noe tess, eller er det bare mange her som har vært uheldige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...