Gå til innhold

CSS problem


Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en side som er midtstilt, er 800px bred, men den skal utvide seg når innholdet blir større. Den skal altså være minst 800 px bred. Har tidligere brukt en ramme med

width:800px;
margin-right:auto;
margin-left:auto;
border: 1px solid #D1D1D1;

og skrevet dette under body:

text-align: center;

Problemet er at jeg har mange rammer inne i denne hovedramma igjen, alle med float: left, hvis de tilsammen blir større enn d er plass til så kommer de under hverandre.

 

Så hvordan kan jeg løse dette

Takker på forhånd for alle svar :)

Endret av Unglar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror det er noe som heter "min-width" og "max-width"... *lete litt*

 

jepp.... her står det litt om det... pluss hvordan du får det til å virke i IE :)

 

->>klikkba link<<-

Dette tar seg jo ikke av problemet, nemlig min-width, også bruk av expression i CSS er jeg imot, siden det krever at jeg må skrive eget stilark for IE :no:

 

Jeg har egentlig ikke noe svar på hvordan løse dette i bredden, jeg har klart å trikse dette i høyden, men i bredden så flyter desverre DIV'en helt ut til siden. Trikset som jeg gjorde i høyden var å bruke en DIV som jeg floatet en eller annen retning, denne hadde en høyde som jeg ville ha som "min-height", og den var ikke synlig i layout (visibility: hidden) eksempel og eksempel2 hvor boksen har vokset i høyden

 

Men hvis du ikke sier hvor bred DIV'en skal være, at den er floated f.eks, men bruker noe liknende teknikk som over, at du har et element som ikke er synelig (visibility: hidden) og at den f.eks er 800px bred, så kan du klare å få den til å vokse i bredden, men likevel være "min-width" på 800px ;)

 

Det er mulig tables er litt snillere her hvis du bruker den som ramme :shrug:

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Melfacion: Jeg tror ikke denne løser problemet, jeg forstår i hvertfall ikke hvordan jeg skal gjøre d, kanskje jeg trenger en bedre forklaring

 

FuLu: har prøvd det du foreslår nederst, men jeg får ikke midtstilt sia uten å sette en width.

Går det ann å sette floate sia til midten eller noe sånt smart :dontgetit:

Endret av Unglar
Lenke til kommentar
FuLu: Har du brukt metoden som er beskrevet her?

Hmm tja, delvis kanskje, hvertfall det med div.clearer sånn ca, kanskje ikke brukt line-height: 0, men har ikke fulgt den siden slavisk på noen måte når jeg har laget de eksemplene jeg viste til.

 

Unglar: tenkte å prøve meg på en min-width test her, men tviler litt på om det lar seg gjøre, siden du også vil ha det midtstilt.

Lenke til kommentar
Ja, jeg tror d er midtstillinga som er d store problemet. Hadde den vært stilt til høyre eller venstre ville d ikke vært vannskelig.

 

min-width kan jeg vel heller ikke bruke, for siden 95% brukerIE, så må siden min funke i d

Hmm, uff, nei, dette virket umulig. Sak er, når du floater greiene inni frame og siste float nærmer seg slutten på skjermen (på høyre side), så wrapper denne seg automatisk til neste linje, den vil ikke fortsette utenfor skjerm hvis det var slik du ville ha det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...