Gå til innhold

Hakkete video


Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Jeg har problemer med at enkelte videoer spilles av utrolig hakkete. Noen fungerer helt fint mens andre hakker slik at det er helt forferdelig å se dem.

 

Det gjelder bare enkelte videoer slik som videoene i C&C Generals og "Dice" logoen på battlefield(Resten av introen spilles helt fint) Det skjer også noe lignende i menyene I Vietcong, I stedet for å gli glatt in kommer menyvalgene inn hakkete og tregt.

 

Også de fleste divX filmene går litt hakkete, særlig i WMP, men litt mindre hakking i for eksempel gDivX.

 

Jeg har fått det til å gå greit tidligere problemet er at jeg ikke husker hva jeg gjorde for å få det fikset. Etter at jeg hadde reinstallert windows var problemet tilbake.

 

min hardware:

ABIT KD7-RAID

1gig RAM

XP2500(Overklokket til XP2800)

ASUS GF4-Ti4200

SB Audigy2 Platinum

 

Og ja.. jeg har de siste driverene installert..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann..

 

Jeg har problemer med at enkelte videoer spilles av utrolig hakkete. Noen fungerer helt fint mens andre hakker slik at det er helt forferdelig å se dem.

 

Det gjelder bare enkelte videoer slik som videoene i C&C Generals og "Dice" logoen på battlefield(Resten av introen spilles helt fint) Det skjer også noe lignende i menyene I Vietcong, I stedet for å gli glatt in kommer menyvalgene inn hakkete og tregt.

 

Også de fleste divX filmene går litt hakkete, særlig i WMP, men litt mindre hakking i for eksempel gDivX.

 

Jeg har fått det til å gå greit tidligere problemet er at jeg ikke husker hva jeg gjorde for å få det fikset. Etter at jeg hadde reinstallert windows var problemet tilbake.

 

min hardware:

ABIT KD7-RAID

1gig RAM

XP2500(Overklokket til XP2800)

ASUS GF4-Ti4200

SB Audigy2 Platinum

 

Og ja.. jeg har de siste driverene installert..

Dumt å spørre deg om dette, men har du installert driverene til skjermkortet ditt ? Hvis du har det, så avinstaller dem, for så å installere dem på nytt. Restart maskinen din etterpå.Håper dette hjelper deg :yes:

Lenke til kommentar
Har du installert DivX 5.1 og andre codecs?

Hvis ikke kan du jo forsøke det :)

KazaaLite codecpack og Nimo codecpack (ikke installer directshow med mindre du må, dette resulterer bare i grønt skjermbilde i mange filmer) er gode pakker.

hva med ffdshow? Det har han allerede installert, og det dekker divX også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...