Gå til innhold

smoothwall og linux slackware


Anbefalte innlegg

hei !

 

 

Jeg har en server som står på adsl linje , denne servern kjører win2k for tiden. Men jeg har vurdert å bytte til linux. Jeg har en prøvd mandrake før , men er ikke fornøyd jeg får ikke ssh til funke som det skal osv. Så det jeg har tenk på er å sette opp en gammel pc med en 200mhz mx prosessor og 40mb ram som firewall/router (smoothwall). Det er jeg er litt usikker på er om jeg burde ta denne sjangsen ,siden jeg ikke er noe guru i linux.

 

Hva mener dere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta sjansen!

 

SmoothWall er tingen....

 

Innstallasjonen er ikke no big deal. Tar du deg tiden til å lese litt dokumentasjon går det enda lettere...

Hadde selv minimale linux-kunskaper da jeg satte i gang selv. Og fikk det til...

 

Kan anbefales på det sterkeste. Topp på sikkerhet ol.

Lenke til kommentar

jeg kjører også Smoothwall.Toppers!...bortsett fra en ting:av og til legger den av eksternt nett.Da funker heller ikke lokalnettet,samt at jeg får ikke kontakt med web-grensesnittet på Smoothwall.Eneste mulighet til å få det igang igjen er å boote både Smoothwall PC'n samt bruker PC'n.Noen som har opplevd dette å funnet årsak/løsning?Kan det være bug på noen av oppdateringene?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg syns smoothwall er kjempebra, fra før brukte jeg bunn installasjon av SuSE og scripet fra en fyr som jobber der (www.suse.de/~marc)men installasjon tok så lang tid og dill og dall...(men allikevel er full linux MYE mer flexibel enn disse andre fw distro'ene, men jeg har ikke nok kunnskaper til å utnytte det), den støtter vel de fleste behov....

 

Holder på å se på den der ClarkVonnect akkurat nå, ..men foreløpig har jeg beste resultat med smoothwall, ingen prblm, hverken internt eller eksternt.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Smoothwall er perfekt for bruk til Firewall/Router, men utenom det så kan du ikkje gjøre så mye på den. Den er totalt strippa for andre applikasjoner som du kanskje kan finne nytting en gang, men skal du bare bruke den til Firewall/Router så holder den i massevis.

 

Personligt så gikk jeg over til Debian fra Smoothie på Routeren min, hovedsakligt fordi du kan gjøre så mye meir på en vanlig Linux Distro (Duh!)

 

Jeg har enda ikkje prøvd ClarkConnect men har hørt endel bra om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...