Gå til innhold

Hvorfor ?


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mange som diskuterer om ting de ikke vet noe om?? Jeg teneker på kvisete windowsbrukere som kritiserer Linux som er mye mer stabilt enn windows. Windows er overpriset og ustabilt. Forskjellen på 2000 og Xp er jo bare GUIen.

Men kan bli morsomt når Lindows kommer :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Vel,

 

Jeg tror det er noen endringer i oprativ systemet, det er lagt til en del nye funksjoner. De fleste win9x brukere så jo på win2k som noe som var for kontor/proffe brukere og ville ikke installere det. Derfor ble de frelst (unskyld hvis det utrykket skulle være støtende for noen personer!) når de prøvde winxp! "Wow, nesten ingen blåskjermer jo!" Etter min mening er forsatt win2k best av "Windows" versjonene men, jeg foretrekker linux. Mange som blir fortryllet av få blåskjermer og et fancy GUI! Litt off topic men, men!

Lenke til kommentar

Det er ikke bare Windows brukere som klager over Linux, det er VELDIG ofte Linux brukere som klager over at Windows sux og alt mulig sånt no. Windows 2000 og XP er veldig stabile OS, men de tørr ikke inrømme det fordi det er Microsoft som lager det! Er enig i at prisen er helt jævlig da!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-13 18:22, fjaeran skrev:

Hvorfor er det så mange som diskuterer om ting de ikke vet noe om?? Jeg teneker på kvisete windowsbrukere som kritiserer Linux som er mye mer stabilt enn windows. Windows er overpriset og ustabilt. Forskjellen på 2000 og Xp er jo bare GUIen.

Men kan bli morsomt når Lindows kommer :wink:


 

Joa, men Lindows?!?!?

Altså, jeg blir så jæv¤#¤ lei av å høre om lindows.

Det virker som om ingen vet hva det egentlig er.

Hardware.no skrev faktisk for noen måneder siden at det var så bra, fordi da slapp du å bruke windows emulator, som wine. Btw, wine er ikke noen windows emulator, det står faktisk for Wine Is Not an Emulator.

Men selve "kjernen", eller det som får lindows til å kunne kjøre win-programmer, er wine.

Dessuten, for å få mest mulig kompatibilitet, så er normale brukere droppet i lindows, så du er root hele tiden.

Så lindows er i grunnen en windows, som kjører 20% av alle windows programmer, er stabilt som linux, men like sårbar mot virus, ormer etc., fordi du hele tiden er logget inn som root, og har ubegrenset tilgang til systemet.

Så jeg forstår absolutt ikke hvorfor folk maser om lindows hele tiden, for det er noe idiotiske greier.

Lindows må være for folk som ikke får til å installere linux og wine, og bruke det.

Så hvis du er så dårlig, vil du bruke lindows istedenfor XP? Nei! Fordi i XP, eller noen annen windows funker alle programmene du prøver å kjøre, imotsetning til lindows.

Dessuten er mange andre "nøkkelfunksjoner" i lindows fjernet.

Lenke til kommentar

jeg får ikke blåskjerm i min windows 98se, men det kaller jeg gull/flaks.

 

_________________

t-bird 1200 @ 1333 mhz

Asus a7v133

256 sdram cas 2

GF 2 Pro 64 mb

40 gb IBM 7200

19" flat hansol

intelli 3.0 & func

 

[ Denne Melding var redigert av: habi på 2002-03-17 19:32 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...