Gå til innhold

Extreme Shuttle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Det er ingen problemer å instalere sata i den shuttelen.

Har hadt den selv.

Men den tok kvelden etter 2 dager.

Er litt kronglete (trangt) å feste floppykabelen.

Du har bare behov for floppyen når du instalerer os.

Lå floppyen utfor kabinettet da?

Lenke til kommentar
Nei, usb funker ikke under boot, tror jeg. Akkurat det går ikke.

Hadde ikke WinXP vært hjernedødt under install, så hadde ikke dette vært noe pes. Men kan bare bekrefte at jeg ble eitranes føirbainna da winxp nektet å installere pga manglende floppy. Jeg som er vant til profesjonelle OS, trodde jo selvfølgelig at driveren kunne lastes fra CD-ROM eller i det minste over nett, men den gang ei. WinXP er hjernedødt. Q.E.D.

Lenke til kommentar
wh1t3inc. eller noen andre som vet....

 

Hva med en USB-stick/pen, kan en slik brukes før du legger inn OS?

Går det da ann å bruke en memory stick istedet for floppy til å legge inn S-ATA drivere.

Nei, usb funker ikke under boot, tror jeg. Akkurat det går ikke.

Det er vel bare å evt legge inn drivere med F6 for USB også ... ellers ville jeg tro dette ble lagt inn som standard :roll: - men isåfall er det jo bare å boote fra USB pluggen - det fungerer iallefall fint :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er vel bare å evt legge inn drivere med F6 for USB også ... ellers ville jeg tro dette ble lagt inn som standard :roll: - men isåfall er det jo bare å boote fra USB pluggen - det fungerer iallefall fint :thumbup:

Ja, du skulle tro det funket det - men etter man trykker F6, så begynner WinXP virkelig å briljere. For tror du at du får fortsette installasjonen, når du ikke har en floppydisk koblet til systemet da? Og for å være på den helt sikre siden, så avslutter WinXP likegodt installasjonen uten noe om og men (Joda, du kan trykke F3 for å slippe å vente i 15 sek på reboot :ermm: ).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
høres greit ut det oppsettet, men en shuttle blir fort veldig varm med bra skjermkort, cpu, ram, hdd, e.t.c.

Kanskje du burde kjøpe en 12cm delta vifte, den kjøler det meste.

Snakker du av erfaring? Jeg har SN85G4 med A 64 og ligger under 50 grader på cpu.

Lenke til kommentar
hva er det som er problemet med å installere SATA i en shuttle?

jeg har ikke cd rom i min en gang! :yes: (kun under install)

Windows XP trenger driver-diskett under installasjon for SATA, men man kan jo bare koble til diskettstasjon under installasjon og så fjerne den etterpå da :)

 

ASCIWhite: Snadder Shuttle boks det der, selv om jeg selv heller hadde valgt Plextor PX-708A Black fremfor Nec ND-2500 da :)

Lenke til kommentar
hva er det som er problemet med å installere SATA i en shuttle?

jeg har ikke cd rom i min en gang!  :yes: (kun under install)

Windows XP trenger driver-diskett under installasjon for SATA, men man kan jo bare koble til diskettstasjon under installasjon og så fjerne den etterpå da :)

 

ASCIWhite: Snadder Shuttle boks det der, selv om jeg selv heller hadde valgt Plextor PX-708A Black fremfor Nec ND-2500 da :)

Så sant så sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...