Gå til innhold

USB trøbbel


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har problemer med en PC...

 

Med en gang jeg kobler til en USB hub, så fryser hele maskinen seg.

Jeg har akkurat installert WinXP på den...den hadde win98 før, og da fungerte alt utmerket...

 

Har koblet det til en annen maskin med WinXP, og da fungerer det greit...

 

Hva kan problemet være?

 

Hardware :

 

Intel PIII 850

Via hovedkort....vet ikke hvilket... m/usb 1.0

128 mb ram

Riva TnT 2...

bla bla bla :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg instalerte xp på en gammel IBM 500MHz 128MBram. Det fungerte glimrende helt til jeg satte inn et nettverkskort. Har både USB og PCI. Med usb klikker den ide jeg setter inn usb kabelen, med PCI plikker det ide jeg setter inn netverkskabelen... Får blåsjerm der det står noe om at probleme kan ha noe med ekstra maskinvare. Har også prøvd Linux (redhat 9) på denne maskinen uten hell. Nå kjører den 98 og alt virker helt perfekt.

Lenke til kommentar

Selle: Hadde du installert sp1 til winxp? Hadde du siste versjonene av brikkesettets driverne? Hva med netverkkortet, det skal du normalt ikke dra ut mens pc'en er på(vet at det går ann, men skal vel ikke gjøre det) USB er laget for å slippe å restarte pc'en, ved nye enheter tilkobles.

 

Men 128MB ram er i det minste laget til windows os'ene, windows funker bedre med mestmuligt med ramWin9x=512). Har testet dette selv. Husk lite internt minne, vil windows bruke harddisken som ram, den er jo mye tregere en ram'en er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...