Gå til innhold

Mobil stjålet


Rayarn

Anbefalte innlegg

Hvordan skal man gå frem nøyaktig når mobilen blir stjålet? Ei venninne ble utsatt for tyveri her om dagen. Ba henne sperre den, og melde til politiet. Men jeg har ikke blitt frastjålet mobil selv så jeg er litt på tynn is når det gjelder rutiner i et slikt tilfelle.

 

 

Andre har sikkert også nytte av slik informasjon her inne.

 

Mh

Raymond Pettersen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle mobiler har jo et slikt imei nr. Har ikke politi og mobil nett leverandører utviklet en metode til å spore slike mobiler? Kan tyvene få glede av slikt tyvgods uansett om den er "sperret" eller ikke?

 

Mh

Raymond Pettersen

Politiet kan spore den opp ja, men de gjør det ikke hvis det er i en viktig sak eller noen sånn tror jeg :thumbdown:

De gjør det ved ran, men ikke ved tyveri tror jeg...

Lenke til kommentar
tror at man kan "se" mobilene og bruke de mobil-stasjonene som satelitter og finne posisjonen; med 50meter-flere kilometer som presisjon :laugh: derfor vil d nok virke heller dårlig ;)

det går ann å finne ut hvem som har stjålet mobben da.... fordi når man setter inn simkortet sitt i en telefon og bruker telefonen vil teleselskapet se hvilken imei (eller hva det nå heter) kode som er på den telefonen du bruker... sa da kan man be teleselskapene se etter hvem av brukerene deres som bruker den telefonen med det imei nummeret som du oppgir.... og vips, du kan være heldig og få telefonen tilbake.... slik metode som brukes i forsikringssaker.. (tror jeg da)

men det virker som det er ganske stress å utføre det.. :cry:

Lenke til kommentar
tror at man kan "se" mobilene og bruke de mobil-stasjonene som satelitter og finne posisjonen; med 50meter-flere kilometer som presisjon  :laugh:  derfor vil d nok virke heller dårlig  ;)

det går ann å finne ut hvem som har stjålet mobben da.... fordi når man setter inn simkortet sitt i en telefon og bruker telefonen vil teleselskapet se hvilken imei (eller hva det nå heter) kode som er på den telefonen du bruker... sa da kan man be teleselskapene se etter hvem av brukerene deres som bruker den telefonen med det imei nummeret som du oppgir.... og vips, du kan være heldig og få telefonen tilbake.... slik metode som brukes i forsikringssaker.. (tror jeg da)

men det virker som det er ganske stress å utføre det.. :cry:

...hva om de ikke skifter simkortet og ingen sperrer den da :p

Lenke til kommentar

det går ann å finne ut hvem som har stjålet mobben da.... fordi når man setter inn simkortet sitt i en telefon og bruker telefonen vil teleselskapet se hvilken imei (eller hva det nå heter) kode som er på den telefonen du bruker... sa da kan man be teleselskapene se etter hvem av brukerene deres som bruker den telefonen med det imei nummeret som du oppgir.... og vips, du kan være heldig og få telefonen tilbake.... slik metode som brukes i forsikringssaker.. (tror jeg da)

men det virker som det er ganske stress å utføre det.. :cry:

Jeg har bedd venninnen min om å gjøre det slik du skrev. Det må da være eierens rett å få vite hvilket simkort som står i mobilen, så f.eks telenor kan da ikke nekte denslags informasjon?

 

Er det andre som har gjort lignende? Jeg har tro på at det vil kunne fungere veldig bra. Tiden vil vise..

 

Mh

Raymond Pettersen

Lenke til kommentar
En mulighet er jo reiseforsikring, den gjelder i det du beveger deg utenfor din egen tomt... Mange som har det i "den store pakken" hvis du bor hjemme hos mor og far, eller hvertfall står registrert som det, kan det jo være noe å hente der også..

Når jeg ble frastjålet mobilen min på skolen på den tiden jeg var så dum og ikke hadde mobil-forsikring kunne jeg da fått det på reiseforsikrinmgen?? Bor hjemme hos mor og far og er ganske sikker på at vi har reiseforsikring..

Lenke til kommentar
En mulighet er jo reiseforsikring, den gjelder i det du beveger deg utenfor din egen tomt... Mange som har det i "den store pakken" hvis du bor hjemme hos mor og far, eller hvertfall står registrert som det, kan det jo være noe å hente der også..

Når jeg ble frastjålet mobilen min på skolen på den tiden jeg var så dum og ikke hadde mobil-forsikring kunne jeg da fått det på reiseforsikrinmgen?? Bor hjemme hos mor og far og er ganske sikker på at vi har reiseforsikring..

Det tror jeg. Jeg fikk på reiseforsikringa da jeg ble rana...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...