JuZt3r Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Topic sier vel egentlig det meste. Men jeg lurer altså på hvordan man bytter vindu i opera med en tast eller to på tastaturet. Det har egentlig plaget meg lenge. Og mens jeg allerede har laga en post, er det mulig å sette lyden i mplayer til 0 ved en komando? eller må du gjøre det i mplayer? Hvis det ikke går med mplayer går det med xmms? Hvis ikke, hva er den beste måten å sette volum på null-0-
Orjanp Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 ctrl + tab kanskje. Det fungerer i windows iallefall.
JuZt3r Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Skrevet 29. januar 2004 Du har rett, fungerer i windows.. Funker det i linux blir jeg en glad ting.
xeon Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Hmmm.. Falt det deg inn å prøve det først? btw. ja det fungerer i linux også.. er vel ingen grunn til at det ikke skulle gjøre det?
LuftWaffel Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Her er noen av de som virker i windows. Vet ikke om de funker i linux, men du kan jo alltids prøve.. 2 Ctrl + Tab Alt + Page Down Ctrl + F6 høyreklikk + musehjul
Ganske Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 1 og 2, så sant ikkje fokus ligg i eit tekstfelt.
alive Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 I tidligere versjoner av opera så var det default med Crtl-(høyre/venstrepil) for å bytte til neste/forrige vindu. De forandret desverre dette, men det er enkelt å forandre det til hva man vil. Hos meg (debian installasjon) ligger opera /usr/share/opera. gå til ini katalogen og editer standard_keyboard.ini fila. den har mappet alle shortcutene og her kan man gå skikkelig loco hvis man ønsker det. For å skru av lyden/mute den i linux må du prate med volumkontrolleren. selv bruker jeg setmixer (apt-get install setmixer) for å sette ned/opp/mute lyden med et par shortcuter. $ setmixer pcm 0 muter iallefall lyden hos meg. noe annet du kan gjøre er å: $xmms -t som vil pause/starte xmms. så er det bare å mappe disse kommandoene med WMen din til de respektive knappene.
sim Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Om du bruker amixer kan du mute med amixer set Master 0 eller amixer set Master mute/unmute
Ganske Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 I tidligere versjoner av opera så var det default med Crtl-(høyre/venstrepil) for å bytte til neste/forrige vindu. De forandret desverre dette, Ja... (sukk) Takk for tipset Sjølv har eg tilpassa ~/.opera/search.ini ganske kraftig, slik at søkjefeltet (Shift-F8) blir mykje nyttigare enn før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå