Gå til innhold

Returnere K8V eller Twinmos?


enmannen

Anbefalte innlegg

Jeg bygde en A64 pc med asus K8V og 1 stk twinmos 512 ram /m winbond (pc3200)

 

Trodde det fungerte bra, men jeg må bite i det sure eplet og innse at det er et eller annet feil. Restarter ofte under spilling (eller hopper ut av spillet, kanskje bluescreen også) Har prøvd å kjøre ram'en på lavere hastighet (ikke fsb) uten hell. Også prøvd en eldre twinmos-brikke uten hell.

 

Jeg innbiller meg at det er K8V+twinmos som er skyld i problemene, derfor har jeg ikke orket å feilsøke noe særlig mer. (feks andre drivere/biosupdate osv..)

 

Jeg lurer bare på om jeg skal sende inn HK på angrefrist, eller om jeg bare skal prøve å velge en annen ram. (eller begge deler...) Må si jeg er litt engstelig for den hovedkortet egentlig pga alle dårlige erfaringer. Noen som har meninger? Vil jeg kunne kjøre twinmosen på et Msi NEO fisr..et eller annet?

 

Så lurte jeg på i hvor bra stand innpakningen til HK må være hvis det skal tilbake på angrefrist? altså bundlen med alle de fine posene og klistermerker osv.. Jeg har ikke tatt vare på alle plastposene til kabler f.eks..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm jeg leste i angrerettloven at den ikke gjaldt hvis varen var brukt og ikke kunne selges som ny.. Jeg regner med at HK ikke kan selges som nytt siden det er 'pakket opp', så det blir vel med ram'en da.

 

Et spørsmål til: Kan jeg være sikker på at det ikke er en feil på hovedkortet som gir disse rebootene, og at en 'riktig' ram vil løse problemer?

Lenke til kommentar
Et spørsmål til: Kan jeg være sikker på at det ikke er en feil på hovedkortet som gir disse rebootene, og at en 'riktig' ram vil løse problemer?

her har du en liste over kompitabel ram. Om din ram er en av de hadde jeg nok sendt inn hovedkortet.

 

Du har ikke noen venner med anderledes minne så du kan prøve litt med det istedet a?

Lenke til kommentar

Nei tror ikke hk hans som det er noe galt med. Hadde akkurat det sammme problemet med et Abit hk. 100% samme symptomer. Det jeg har gjort er å sende inn hele pc en. Men det som er feilen er minne. Hadde akkurat det samme som deg.

 

Det du kan gjøre er å underklokke rammen din i bios. Ellers ville jeg brukt angrerettloven som funker så lenge det ikke har gått mere en 14 dager og kortet ikke er deffekt. Så har du behandlet kortet ditt bra og minne brikkene så er alt i boks :)

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg har som sagt prøvd å underklokke ram'en uten hell. Prøvd 3 brikker nå. (alle twinmos da..) Men samma greia.

 

Det jeg er redd for er at de ikke vil godta retur av et HK som er brukt. De vil jo aldri kunne få solgt det med en litt 'brukt' manual og tydelig 'åpnet' hvis dere skjønner..

Lenke til kommentar
Hmm.. jeg har som sagt prøvd å underklokke ram'en uten hell. Prøvd 3 brikker nå. (alle twinmos da..) Men samma greia.

 

Det jeg er redd for er at de ikke vil godta retur av et HK som er brukt. De vil jo aldri kunne få solgt det med en litt 'brukt' manual og tydelig 'åpnet' hvis dere skjønner..

Du har nok missforstått litt du ;)

 

Angreretten gjelder så lenge produktet hvirker som det skal! F eks demovarene til komplett.no er angrerettslovens sinn skyld :)

 

Har gjort akkurat det samme som deg og så lenge ikke du har fysisk skadet noen av komponenetene så er det ok. Du må har org embalasje også. Så har du prøvd dette men det funker ikke så bare sender du det tilbake :)

 

Det er det angrerettsloven er til. Å angre :thumbup:

Lenke til kommentar

Har ikke problem med twinmos på nForce 3 men på asus sitt kort var det store problemer, dette vel og merke med 512 brikke satte jeg inn twinmos 256 brikker så var alt ok, forstå det den som vill.

Når det så gjelder angreretten så har det ingenting å si om du har prøvd varen, hvordan skall du ellers vite om den tilfredstiller dine behov??

Varen kan godt vere prøvd, men den skall vere i tilnermet samme stand og retuneres i org embalasje.

Lenke til kommentar

Jeg jobber selv på databutikk og kan fortelle at skremmende mange har problemer med dette kortet. STYR UNNA!

 

<LITT REKLAME>Gigabyte lager svært gode hovedkor. Skal du ha et hovedkort med K8T800 tror jeg ikke Gigabyte er noe dårlig valg her også.

Test: http://www.bjorn3d.com/_preview.php?articleID=397&pageID=605

Tror bare www.hwb.no selger dette for øyeblikket.

</LITT REKLAME>

 

- Judaz -

Endret av Judaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...