Framerate Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Lurer litt på å kjøpe denne til skjermkortet da det bråker litt for mye i forhold til resten av maskinen Er denne en bra kjøler Er det nødvendig med vifte versjonen?
enl Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Har ikke noe særlig erfaring med kjøleren, men jeg ville tippe at hvis du klokker kortet kan det lønne seg med en vifte.
the_lynx Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Det er en meget god kjøler. Har den selv og er ganske fornøyd, bortsett fra at den var litt knotete å installere. Siden du har 9800 pro vil jeg anbefale deg å kjøre med vifte, da kjøler du dessuten minnebrikkene også.
Framerate Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Skrevet 28. januar 2004 (endret) Det er en meget god kjøler. Har den selv og er ganske fornøyd, bortsett fra at den var litt knotete å installere. Siden du har 9800 pro vil jeg anbefale deg å kjøre med vifte, da kjøler du dessuten minnebrikkene også. Hvor mye bråker den vifta da? Endret 28. januar 2004 av megakrølle
Tinkerer Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Jeg brukte den første utgaven (uten vifte) en stund på mitt GF3 Ti 500 kort, fungerte rimelig greit, måtte av og til åpne kabinettet når det var på det varmeste om sommeren. Overklokken lot seg derimot ikke gjøre. Det går sikkert bedre med vifta på, men poenget mitt var å bli kvitt vifte bråk...kjører vannkjøling nå.
Teddybjørn Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 (endret) sett den på 5 volt, så er det nesten ikke lyd:) Det følger med ledning så du kan velge mellom 12 og 5 volt Normal 12 VDC 2800 o/min 33.0 db(A) Støysvak 5 VDC 1400 o/min 20.0 db(A) Endret 28. januar 2004 av zorm
_dAwn_ Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 har den på mitt gf3 ti 200 kort med vifte. på 12v bråker den bra. men har ikke prøvd 5v enda. kommer nok til å gjøre det. har klokka kortet en god del. men kan nok gjøre det enda mer når jeg har litt mer kjøling i kabinettet. var litt knoting å montere den som the_lynx sier.
MrLeftfield Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 har brukt skruer til original Zalman vifta og bytta vifta med en 92 mm SmartCooler Kjøler ganske bra ja Er meget fornøyd med den kjølern. Kjører den vifta på 12V, ca 22 db, og den flytter mer luft enn original Zalman "Optional Fan". Jeg har Hercules 9800Pro 380/340 oppe i 452/383 uten artifacts. 455 derimot...
_dAwn_ Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 MrLeftfield: prøvde du den orginale vifta først? eventuelt stor forskjell til den uorg vifta du satte på?
Framerate Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Skrevet 28. januar 2004 sett den på 5 volt, så er det nesten ikke lyd:)Det følger med ledning så du kan velge mellom 12 og 5 volt Normal 12 VDC 2800 o/min 33.0 db(A) Støysvak 5 VDC 1400 o/min 20.0 db(A) det er bra bruker den vifta som er bilde av i avartaren min og den går på ca 20 db må ikke ha så mye mer enn det vet du
Framerate Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Skrevet 28. januar 2004 Noen andre forslag på bedre kjøling?
Myrull Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Jeg har også et Hercules r9800pro... og lurer på den Zalman kjølern.. Målte 61 grader på oversiden av kortet mitt under 3dmark03 kjøring.. Tør ikke tenke på hvor varm de andre r9800 korta er som ikke har ribbe på begge sider av gpu... Men hvordan er det og få kjølt minnet med den zalman kjølern da? Jeg må vel pelle av de kobber ribbene som står på minnet fra før, men vil den Zalman kjøleribba komme i kontakt med minnet egentlig ? Er den ordna for det?
Framerate Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Skrevet 28. januar 2004 Jeg har også et Hercules r9800pro... og lurer på den Zalman kjølern.. Målte 61 grader på oversiden av kortet mitt under 3dmark03 kjøring.. Tør ikke tenke på hvor varm de andre r9800 korta er som ikke har ribbe på begge sider av gpu... Men hvordan er det og få kjølt minnet med den zalman kjølern da? Jeg må vel pelle av de kobber ribbene som står på minnet fra før, men vil den Zalman kjøleribba komme i kontakt med minnet egentlig ? Er den ordna for det? Ja nå er vi to her fulle av spørsmål som trenger svar
Framerate Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Skrevet 28. januar 2004 Det er en meget god kjøler. Har den selv og er ganske fornøyd, bortsett fra at den var litt knotete å installere. Siden du har 9800 pro vil jeg anbefale deg å kjøre med vifte, da kjøler du dessuten minnebrikkene også. jeg lette litt rundt på noen webshopper men fant ikke den vifta som kunne settes på noen som vet hvem som har den?
Musty Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 jeg har brukt en litt lengre skrue enn normalt (finnes i "spare parts" posen som følger med) og festet en papst 12db vifte på min ribbe. Satt den litt på skrå, slik at mest mulig av luften går på ribba, og to av hjørnene kommer litt utenfor og gir litt luft rundt også. Jeg har koblet viften i en Sunbeam Rheobus, men jeg kjører viften på nesten fullt, siden den ble litt varm ellers. Jeg bruker den på mitt Sapphire radeon 9800 Non-Pro, og siden jeg merker at den er noe varm vil jeg anbefale deg å ha en eller annen vifte på, men husk, det MÅ ikke være den standard 30db vifta..
Fatboy Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Har sjølv den kjølaren med vifta. Det var ikkje så enkelt å montere den. men det gjekk bra tilslutt. Vifta er ikkje så veldig god eigentlig, (grunnen til at eg kjøpte kjølaren var jo for å minske støy, men vifta flyttar lite luft når den er stille.) Vifta kan du finne hos microplex Vifte til Zalman
Fatboy Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Treng ein eigentlig så mykje vifte med denne kjølaren?? Den har jo gigantisk overflate i forhold til originalkjølarn på mitt G4 Ti4200... Eg bruker fanmate og kjører vifta på nesten minste hastighet. Eg har ikkje hatt problem med det, men eg kan vere enig med Musty at ein bør bruke ei bedre vifte dersom ein vil kjøre med større speed. Har ikkje prøvt å montere anna vifte sjølv, men eg har BeQuiet dempematter i boxn. trur ei anna vifte vil komme litt for nær veggen. Zalman vifta er berre ca 1cm tjukk.
Framerate Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Skrevet 28. januar 2004 (endret) Har sjølv den kjølaren med vifta. Det var ikkje så enkelt å montere den. men det gjekk bra tilslutt. Vifta er ikkje så veldig god eigentlig, (grunnen til at eg kjøpte kjølaren var jo for å minske støy, men vifta flyttar lite luft når den er stille.) Vifta kan du finne hos microplex Vifte til Zalman ok så den ikke der men er det mulig å ikke kjøpe den vifta i det hele tatt å sette på en helt annen som er mer effektivt (i tilfelle hvor skall jeg koble den inn da? Vifteplassene på hovedkortet?) Forslag til vifte? Endret 28. januar 2004 av megakrølle
Framerate Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Skrevet 28. januar 2004 Tror ikke denne kjøleren er effektiv nok vi slutter her og fortsetter i den andre posten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå