Anathema Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 (endret) Hei! Ja, jeg vet dette har vært tatt opp før, men det hjalp ikke meg noe. Hvordan får jeg mitt powercolor 9600XT i 8X? Det er enabled i BIOS men i driverene mine er den låst til 4X. Blir jeg virkelig nødt til å formatere hele harddisken for å fikse det ? (det vil jeg nødig ) Edit: bios er oppdatert, og takk mr.ueland Endret 28. januar 2004 av Jerix
Anathema Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Skrevet 28. januar 2004 (endret) Støtter hovedkortet ditt AGP 8X.? Jepp, det er enabled i BIOS, slik jeg skrev over Endret 28. januar 2004 av Jerix
Rayline TWB Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 (endret) Har du prøvd å reinstallere ATI- driverne dine på nytt? Kan være at de "bugger" opp på et eller annet vis..... Den BIOS'en din - har den et valg under chipset- innstillingene, som gir deg valget med "Init display first...."- et eller annet. På min BIOS er det nemlig slik at man kan velge om det er AGP eller PCI- mode på grafikkortet som initieres først. Det er ikke en slik "feilinnstilling" du har råket ut for...? EDIT: Har du tittet på denne siden hos ASUS, og kanskje installert siste BIOS'er + den driveren som heter: AGP_1170.zip (nr. 5 ovenifra)? http://www.asus.com.tw/support/download/it...ModelName=P4S8X Endret 28. januar 2004 av Rayline TWB
Anathema Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Skrevet 28. januar 2004 Har du prøvd å reinstallere ATI- driverne dine på nytt? Kan være at de "bugger" opp på et eller annet vis..... Den BIOS'en din - har den et valg under chipset- innstillingene, som gir deg valget med "Init display first...."- et eller annet. På min BIOS er det nemlig slik at man kan velge om det er AGP eller PCI- mode på grafikkortet som initieres først. Det er ikke en slik "feilinnstilling" du har råket ut for...? hmmm, sistnevnte kan jeg ikke sjekke da jeg er på skolen Har alt re-instalert driverne 3 ganger. Den andre gangen så var 8X et alternativ, men det gikk ikke å få den til å bli der. (dette var med 3.10 driverne) i 4.10 driverne er ikke det er alternativ i det hele tatt.
Blacksheep Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Etter mitt inntrykk ligger problemet ofte ved at flok ikke har installert chipset driver - men det regner jeg med at du har installert ?
hvalfangeren Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 offtopic: og formatere hd.... forandrer det noe i biosen?!?!?!?!
Traxco Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 noen hk har pro med agp x8 selv om kortet skal støtte "dette" hadde selv et msi hk og ati 9800,kunne ikke kjøre med agp x8 og fastskriv på. prøvde på ABIT NF7-S da fungerte alt bra igjen(trodde først det var grafikkortet) bruker cat 3.7 drivere...
Rayline TWB Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 offtopic: og formatere hd.... forandrer det noe i biosen?!?!?!?! Nei, det gjør ikke det.............ikke i selve BIOS'en. Men en formatering fjerner selvfølgelig f.eks. alle chipsetdrivere osv......
Kjetil Lura Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Kan være driverne som du må oppdatere, spesielt brikkesettet ditt. PS: Du trenger ikke 8x agp, er ikke noe forskjell i praksis mellom 8 og 4.
Nitrius Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 ja prøv med siste oppdatering til hovedkortet ditt, så prøv med mange forskjellige driver til skjermkortet ditt, men ikke gå FÅR angt tilbake, du kan også teste Omega www.omegacorner.com sine driver har hørt masse posetivt om dem
Rayline TWB Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Jerix, har du prøvd filen i linken min i posten ovenfor her...........?
Anathema Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Skrevet 31. januar 2004 Jerix, har du prøvd filen i linken min i posten ovenfor her...........? niks, ikke enda... Skal prøve så snart jeg kommer hjem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå