Gå til innhold

Athlon 64 hk


mr_sjur

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har sett på hovedkort til AMD Athlon 64 og lurer på en ting..

De to kortene jeg har sett på er MSi neo fis2r og abit k8v-max3, men Msi har dobbelt sås tor databusshastighet (800 mHz og 1600 mHz)

Hvilket ville dere gått for? Har dette noen innvirkning på kommende grafikkkonsept fra f.eks Ati.. Lurer på å kjøpe det når R420 kommer..

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei..

 

Har sett på hovedkort til AMD Athlon 64 og lurer på en ting..

De to kortene jeg har sett på er MSi neo fis2r og abit k8v-max3, men Msi har dobbelt sås tor databusshastighet (800 mHz og 1600 mHz)

Hvilket ville dere gått for? Har dette noen innvirkning på kommende grafikkkonsept fra f.eks Ati.. Lurer på å kjøpe det når R420 kommer..

 

På forhånd takk!

Jeg har hatt Abit kortet og skal nå kjøpe meg Msi. Utseende på Abit kortet er joe bedre men funsjonaliteten?!!? Msi kortet koster også ca litt under 400,- mindre.

 

Min mening gå for Msi hk men begge kortene er kvalitet!!!

Lenke til kommentar
Hei..

 

Har sett på hovedkort til AMD Athlon 64 og lurer på en ting..

De to kortene jeg har sett på er MSi neo fis2r og abit k8v-max3, men Msi har dobbelt sås tor databusshastighet (800 mHz og 1600 mHz)

Hvilket ville dere gått for? Har dette noen innvirkning på kommende grafikkkonsept fra f.eks Ati.. Lurer på å kjøpe det når R420 kommer..

 

På forhånd takk!

srry ikke neo fis2r men neo fsr.. (komplett.no)

Lenke til kommentar

Vel alle amd 64 hovedkort med vias k8t800 brikkesett har en såkalt hypertransport som brukes for å koblesammen brikkesettet med cpu, altså en slags kommunikasjonsmotorvei, hvis du skjønner hva jeg mener. Max hastigheten på denne er 800mhz begge veier. Hvor du har 1600mhz vet ikke jeg men kan hende at du har lest litt feil og tenker på at hypertransporten kan sende 2bits med data pr klokkesyklus for en effektiv overføringshastighet opptil 1600mb/sek i begge retninger.

Lenke til kommentar
Vel alle amd 64 hovedkort med vias k8t800 brikkesett har en såkalt hypertransport som brukes for å koblesammen brikkesettet med cpu, altså en slags kommunikasjonsmotorvei, hvis du skjønner hva jeg mener. Max hastigheten på denne er 800mhz begge veier. Hvor du har 1600mhz vet ikke jeg men kan hende at du har lest litt feil og tenker på at hypertransporten kan sende 2bits med data pr klokkesyklus for en effektiv overføringshastighet opptil 1600mb/sek i begge retninger.

se under maks databusshastighet på denne linken! Jeg stusset itt siden alle andre har 800 mHz og dette er billigere!

Lenke til kommentar
Gå for dette kortet

https://prisguiden.no/produkt/9559

Vil advare sterkt mot dette kortet,da det er utrolig mange som har hatt porblemer med Asus K8V , meg selv inkludert. Asus har jo og sagt at det er feil på en del av disse.

Kjører nå et GA-K8NNXP og det virker dønn stabilt og takler det meste av minne noe via kortene ikke gjør.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Vel alle amd 64 hovedkort med vias k8t800 brikkesett har en såkalt hypertransport  som brukes for å koblesammen brikkesettet med cpu, altså en slags kommunikasjonsmotorvei, hvis du skjønner hva jeg mener. Max hastigheten på denne er 800mhz begge veier. Hvor du har 1600mhz vet ikke jeg men kan hende at du har lest litt feil og tenker på at hypertransporten kan sende 2bits med data pr klokkesyklus for en effektiv overføringshastighet opptil 1600mb/sek i begge retninger.

se under maks databusshastighet på denne linken! Jeg stusset itt siden alle andre har 800 mHz og dette er billigere!

Rart! Kan være at de tenker på at hypertransporten sende å motta samtidig med en hastighet på 800mhz begge veier, og da blir det jo 1600mhz, ikke vet jeg, eller så er det bare en skrivefeil.

Lenke til kommentar

Har nettopp sjekket EKTENSIVT på tester av hovedkort fordi jeg selv skulle kjøpe (har bestillt nå):

 

* Vinneren er klart MSI K8T-NEO FIS2R (ble mao. det kortet jeg kjøpte :D )

 

Alle tester har vist en meget god liste av funksjonaliteter (bl.a Cool & Quiet), god stabilitet, og god ytelse. Samt at det ikke er så sært når det gjelder minnebrikker. Asus-kortet har visst seg å være ekstremt kresen på minnebrikkene.

 

Bare snakk med Snekker'n om det Asuskortet ;)

 

"just my 2 cents"

 

Mvh.

S.

Lenke til kommentar
Har nettopp sjekket EKTENSIVT på tester av hovedkort fordi jeg selv skulle kjøpe (har bestillt nå):

 

* Vinneren er klart MSI K8T-NEO FIS2R (ble mao. det kortet jeg kjøpte :D )

 

Alle tester har vist en meget god liste av funksjonaliteter (bl.a Cool & Quiet), god stabilitet, og god ytelse. Samt at det ikke er så sært når det gjelder minnebrikker. Asus-kortet har visst seg å være ekstremt kresen på minnebrikkene.

 

Bare snakk med Snekker'n om det Asuskortet ;)

 

"just my 2 cents"

 

Mvh.

S.

Jeg også :thumbs:

 

Men kjøpte noe annet "stasj" også jeg da :cool: Her er listen min:

 

 

1 Stk 120304 PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR

AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail (1)

12004-01-27

 

 

1 Stk 120423 MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754

K8T800, SATA, GbLAN, ATX, Raid, Firewire (2)

12004-01-27

 

 

1 Stk 116120 Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB

Kit w/two matched CMX512-3200LL DIMMs (3)

12004-01-27

 

 

1 Stk 109211 Enermax Strømforsyning ATX 431W (P-4)

Whisper Series for P4/AMD (4)

12004-01-27

Lenke til kommentar

Fant faktisk ut at kanskje ikke Abit kortet er verdt og anbefale, det sliter med plass.

 

CPU vifta og minnebrikkene kan krasje med hverandre.

 

I testen jeg leste så stod det at corsair sine gode minne brikker (XMS TWINX) ikke helt gikk i, men jeg vet ikke, noen som har efaring med kortet?

Lenke til kommentar
Fant faktisk ut at kanskje ikke Abit kortet er verdt og anbefale, det sliter med plass.

 

CPU vifta og minnebrikkene kan krasje med hverandre.

 

I testen jeg leste så stod det at corsair sine gode minne brikker (XMS TWINX) ikke helt gikk i, men jeg vet ikke, noen som har efaring med kortet?

Ja har hatt dette men bytter til Msi sitt hk :yes:

 

Det problemet jeg hadde var at skjermkortet krasjet med minne! Skulle du ta ut minne måtte man fjerne skjermkortet først :thumbdown: Jeg hadde også twinmos minne som ikke har noen heatsinc og som er lite. I forholdt til cmx brikkene til corsair tror jeg det vil være et problem og få plasert disse :)

 

Håper dette hjelper ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...