Gå til innhold

Error melding popper opp då eg kjem inn i Windows


AshtraY

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Då eg kom heim i dag, trykkte eg på "on" knappen.. Som regel bråka ei vifte(meina det er/var skjermkortet) derfor slo eg av for å ta ut skjermkortet en gong for alle og sjå om det var noko "gale" med vifta.

 

Skjermkortet satt som støypt. Og eg måtte bruke kraft for å vri den laus.. Eg klarte til slutt å få ut skjermkortet MEN, på enden av kortet, (den som stikker ut av kabbissen) vart benda.. Eg vart litt skremt og benda den tilbake.. Det vart en liten bøy på enden(på den andre sida av den skru tingen). Men ikkje nokk til å skade noko såg det ut til.

 

Eg satt den i att og skrudde den på att..

joa den boota og det kom ingen meldinger på oppstarten.,

 

Rett før eg kom inn i windows tok Ad- Aware en scan(som eg hadde på før operasjonen)..eg stoppa den og eg kom inn i windows..

 

fekk eg denne meldinga:

 

http://www.asgeirhoem.com/hagen/HUH.JPG

Kva er dette?

Kva kan eg gjere for å "fikse" problemet?

 

Skjermen fungerte heilt fint, 3d spel fungerar(så det må kanskje vere noko anna bak.)

 

er litt bekymra for mitt kjære geforce 3 TV/500 128 Golden Sample kort derfor bukker eg og takkar for gode (for håpentligvis) løysningar.

 

Specs i profile.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rett før eg kom inn i windows tok Ad- Aware en scan(som eg hadde på før operasjonen)..eg stoppa den og eg kom inn i windows..

Hadde du fullført denne scannen så hadde nok problemet blitt borte. Ad-aware scanner før oppstart hvis det finnes filer den ikke kan fjerne under kjøring av windows.

Lenke til kommentar
mente du at det var et dritt program eller han?

Han mente det var ett dritt program, ikke merkeligt han mente det, hehe. Fehodet hadde jo ikke oppdatert ad-aware.

kazaa lite skal ikke installere spyware, det er derfor den ble laget

Joda, kazaa lite har litt spyware. Sletter eg den så virker ikke kazaa lite lenger.

Personlig bruker jeg ikke ad-aware. Jeg bare unngår å installere drittprogrammer på maskina mi

Jaha, hvordan vet du da når det kommer inn en cookie spyware, du har dessverre ikke kontroll på det selv, derfor må vi bruke slike programmer.

Men du kan installere spywareblaster, det er meget bra.

Lenke til kommentar

eg oppdaterte ad-aware og tok en scan, cleana "problema" som kom og og reboota..men problemet var der fortsatt.

 

EDIT: er dere sikre på at dette har ingen ting med Skjermkortet mitt å gjere?

 

Og treng fortsatt forslag på å få kvitt problemet mitt..

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

Ja på grunn av at det er en nøkkel i registeret, har du skjekket om du har noen mapper i programfiler som har med gator eller annet søppel å gjøre.

Er et lite program som heter RegClean, prøv det. Har ikke en link, så bruk google.

 

Edit: Bruk google på feilmeldingen din, så finner du nok svaret.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
kazaa lite skal ikke installere spyware, det er derfor den ble laget

Joda, kazaa lite har litt spyware. Sletter eg den så virker ikke kazaa lite lenger.

Personlig bruker jeg ikke ad-aware. Jeg bare unngår å installere drittprogrammer på maskina mi

Jaha, hvordan vet du da når det kommer inn en cookie spyware, du har dessverre ikke kontroll på det selv, derfor må vi bruke slike programmer.

Men du kan installere spywareblaster, det er meget bra.

Vel, hva skal jeg si - jeg VET helt sikkert jeg ikke har spyware på maskinen. Iallfall ikke noe som kjøres som en EXE fil. Jeg sjekker ofte task manager for å se om det har lurt seg inn noen underlige prosesser.

 

Cookies kan man desverre ikke forhindre, med mindre man personlig godkjenner alle som lastes ned. Oka, 3. parts programvare kanskje hjelper, men jeg er tilhenger av en så ren maskin som mulig - bare det å installere Logitech Mouseware var en torn i foten hos meg. Det skal ikke installeres igjen når jeg får ny maskin (forhåpentligvis veldig snart).

 

Jeg kan jo ikke sitte her å krangle med deg, det blir for dumt - jeg kan bare si at jeg vet jeg ikke har noen prosesser som stjeler minne eller CPU (typisk GAIN / GMT / GATOR) og at jeg driter i om det finnes en cookie som sender informasjon om hver gang jeg leser vg.no / hw.no osv.

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...