Gå til innhold

"Frosting" av pleksiglass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lagt musematte med amd-merket og grønt lys. Da klipte jeg ut logoen i kontaktfilm (sånn til å binde inn bøker o.l.) og pusset med fint pussepapir (og to så av igjenn kontaktfilmen). Det eneste man må passe på da er at man får lett striper i pusseretnignen.

Nå skal jeg sette i gang med et nytt prosjekt (har bestilt fra MicroPlex i dag :D ) og da skal jeg ha selvlagd etch i flere vinduer som skal graveres ut med dremelen. Det tar tid og krever nøysaktighet, men resultatet kan bli veldig bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du kan og få frosting ved bruk av folie.Da få du logoen din ferdig utskjært klar til montering.Som et klistremerke.

 

Her er en jeg laga til en kamerat av meg,vanskelig å få frem effekten på bildet men det ser ut som det er sandblåst,utrolig bra :thumbup:

 

bord.jpg

Mont.på undersiden av bordet.

Jobba på et reklame firma for en del år siden,så dem fixa folie og utskjæring til meg.

 

 

TaZ

kan noen forklare meg hvordan han karen greide dette?

det var jo rått å se på jo! jeg vil også ha sånn i side døra mi!

Endret av nikk0
Lenke til kommentar
han har antekeligvis bestillt folie hos en skilt-produsent. så da er det bare å klistre den på.

 

Det blir jo omtrent like mye casemod som å kjøpe etch å klistre den på. Man har bare betalt litt mer for å få det litt mer orginalt.

Har faktisk tegna den selv og skjært den ut selv og(på maskin da)men vil du gjøre alt selv kan du jo bare kjøpe et ark og tegne oppå og så skjære ut med tapetkniv det du vil ha..

Da kan du kalle det selv mekka.

 

TaZ

Lenke til kommentar
Nitromarsjipan: Jeg kjøpte en sprøyboks som het "ICE crystal" med som det stod Christmas traditions på, vet ikke om det fortsatt selges sånne sprayer nå, eller om det bare er rundt juletider.. Men den sprayen funka helt supert! Det ble sinnsykt rått!

 

Så noe sånnt her om dagen, om det ikke var i forrige uke, på Ultra på Stovner Senter i Oslo... Verdt et forsøk hvertfall.. :yes:

Lenke til kommentar
han har antekeligvis bestillt folie hos en skilt-produsent. så da er det bare å klistre den på.

 

Det blir jo omtrent like mye casemod som å kjøpe etch å klistre den på. Man har bare betalt litt mer for å få det litt mer orginalt.

Har faktisk tegna den selv og skjært den ut selv og(på maskin da)men vil du gjøre alt selv kan du jo bare kjøpe et ark og tegne oppå og så skjære ut med tapetkniv det du vil ha..

Da kan du kalle det selv mekka.

 

TaZ

ok, det var på ingen måte meningen å disse håndverket ditt. Jeg tolket det bare dithen siden du sa "Da få du logoen din ferdig utskjært klar til montering".

 

Det ikke det at man på død og liv skal gjøre alt på den vanskelige, men nå som stort sett alt som tidligere har vært unike håndtværk i casemods er å få kjøpt prefabrikert synes jeg man bør begynne å skille mellom casemodding og casestyling. Lager man et unikt hådtverk av en utskjært logo er det casemodding, kjøper man et etch-klistremerke i en butikk og bruker 2 minutter på å klistre det opp er det styling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...