Gå til innhold

PCI / PCMCIA-konverter - fins det?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg trenger rett og slett et PCI til PCMCIA-adapter, altså slik at jeg kan bruke PCI-kort på en bærbar pc! Jeg syns jeg så for lenge siden at sånne ting fins, og jeg lurer på om noen vet om det. Jeg har søkt og søkt på google, men det er lite håp. Er ikke bare PCMCIA-portsystemet en hot-plug PCI i miniatyr da?

 

Hvis noen lurer på hvorfor, så det er det fordi jeg vil bruke profflydkort (RME Digi 96/8 (8 spors digital inn/ut)) med en bærbar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det trur eg kan bli litt vanskeleg å få tak i. Har faktisk ikkje sett noko slikt adapter.

Ser heller ikkje at det det kan vere praktisk ut frå ein del synspunkt.

1) Problema ligg i størrelsen på eit pci kortet.

2) Muligheiten for å lage eit effektivt feste mellom kort og maskin

3) Den ekstreme faren for å ødelege pci kortet grunna kortslutning.

 

Derimot pci adapter til pcmcia kort er ganske vanlige, nettopp fordi dei unngår desse tre problema.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det finnes, det er vel mer sannsynlig at konverterer finnes for den andre veien. Må jo være litt vanskelig å drasse med en bærbar PC med et stort PCI kort. Det eneste jeg kan tenke meg det er mulig har det er en docking stasjon. Du kan få lydkort til USB som kan kobles til en bærbar, men jeg tviler litt på om det er godt nok for ditt bruk.

Lenke til kommentar

God ide det med docking-stasjonen. Poenget mitt er at det er bedre å dra rundt på en bærbar PC med en ekstern boks med et eller to PCI-kort i, enn et mini-atx-tower + skjerm.

 

Jan Eirik, hva mener du med "pci adapter til pcmcia kort", mener du det som går andre veien, pcmcia-kort i stasjonære?

Lenke til kommentar
God ide det med docking-stasjonen. Poenget mitt er at det er bedre å dra rundt på en bærbar PC med en ekstern boks med et eller to PCI-kort i, enn et mini-atx-tower + skjerm.

 

Jan Eirik, hva mener du med "pci adapter til pcmcia kort", mener du det som går andre veien, pcmcia-kort i stasjonære?

Hva slags PCI-kort er det snakk om? Finnes ganske mye via USB og PCMCIA

 

Ja, det er nok det Jan Eirik mener. Hadde et par slike det forrige stedet jeg jobba

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar
God ide det med docking-stasjonen. Poenget mitt er at det er bedre å dra rundt på en bærbar PC med en ekstern boks med et eller to PCI-kort i, enn et mini-atx-tower + skjerm.

Du kan jo skaffe deg en shuttel PC. De er ganske mye mindre enn vanlige PC med atx hovedkort. De har vanligvis plass til et PCI og et AGP kort. Skal du ha det bør du først undersøke om lydkortet ditt passer opp i siden jeg regner med at det ikke er lite og de PCene har minimalt med plass inne i seg.

Endret av pertm
Lenke til kommentar
RME Digi 96/8 lydkort. (8 digitale inn/ut ADAT). Fins ikke noe sånt for usb eller pcmcia.

Hørtes litt for avansert ut for bærbare ja.

 

Har desverre ingen konkrete tips til deg. Hør med distributører som f.eks. Leteng eller søk litt i utlandet. Har inntrykk av at du finner det meste i land som f.eks. Tyskland eller Japan. Om en slik boks finnes, tror jeg forbindelsen bør være firewire da andre tilkoblinger kan bli for tregt. Men det er vel ikke mange som evt. har en slik heller slik at du står i fare for å kjøpe på måfå uten å kunne hente inn erfaringer noe sted

Lenke til kommentar

Hei!

Hvorfor ikke kjøpe et nytt snadder lydkort - enten 1394 eller USB. feks.

M-Audio FireWire 1814 -24 Bit/192 kHz 18 inn/14 ut mobilt interface med ADAT Kr 5.995,-

Finner du hos Procom

Ja - litt dumt all den tid du har et snadder lydkort fra før - men enklere å få tak i enn en PCMCIA - PCI adapter ville jeg tro... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...