Gå til innhold

Bestilt fra USA


Anbefalte innlegg

Har bestilt fra Bhphotovideo.com, fikk beskjed om at 1 eller flere av objektene måtte sendes fra annet sted. Jeg lurer på hvor ca lang tid det vil ta? Og kommer toll-avgift og slik seinere i posten på en giro?

 

Har forresten bestilt Canon eos 300D m/18-55 Ef-s,Canon 75-300mm usm batterigrep, og ekstra batteri!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har fått tracking numrene til UPS eller FedEx (forsendelsen sendt som flere pakker), ta kontakt med det norske avdelingen og be de om å foreta toll/momsbehandlingen og utlevering samlet. Ellers må du betale dobbelt gebyr. UPS eller Fedex sender deg normalt faktura på moms og tollbehandlingsgebyr etter at du har fått pakken. Har erfart at noen noen av spedisjonsfirmaene nå krever at du betaler for moms og gebyr før de vil levere ut pakken hvis du ikke har kundeforhold på forhånd.

Ved alle (bestilt 5 ganger) forsendelsene mine fra B&H så blir varene levert på døra 2 - 3 arbeidsdager etter at de er sendt fra USA.

Endret av froggyler
Lenke til kommentar

Dere er heldige som i det hele tatt har fått beskjed om hva som skjer med bestillinga deres. Jeg leverte min første bestilling for snart tre uker siden(ble anbefalt av deres live assistance å bestille via email).

 

Etter at jeg ikke hørte noe, tok jeg kontakt via telefon og fikk beskjed om at de ikke hadde tid til å se på alle emailene de fikk. Bestilte derfor via telefon for en uke siden, og faxet samtidig over kreditkort-info. Ennå har jeg ikke hørt en drit fra dem, hverken om pakken er sendt eller om noe er i veien.

 

Helt håpløst. Må ringe dem å purre. Dermed går vel snart vinninga opp i spinninga :angry:

Lenke til kommentar

Er det prisene som oppgis på nettsidene til Bhp, B&H osv som er "eksportprisen", (reell pris) eller går det "US-tax" i fradrag fordi dette er utførsel?

 

Har regnet litt på en Sony F828 fra B&H m/ et filtersett (pola + UV, .mm), veske +

Sandisk Ultra II 516 mb og denne pakka kommer kr. 200,- billigere ut enn å bestille via rimeligste nettbutikk her hjemme... (totalt ca. 11.500 Nkr).

Og så var det garantien og kjøpsloven ... og ... :roll:

Jeg skjønner vitsen når varen ikke er å oppdrive her hjemme,

men parallellimport for egen regning synes ikke umiddelbart mye lønnsom...

 

Eller regner jeg feil?

Oppgitte priser i USD + frakt til dagens kurs + Mva ?

Eller er det skjulte fradrag (noe jeg tviler på...?) :no:

 

 

Brorparten av alle 300D-eierne her har tydeligvis kjøpt "utaskjærs".

Er det noe jeg ikke har forstått som gjør at jeg likevel bør hive meg på importkarusellen... ?

Endret av PhotoGen
Lenke til kommentar
Jeg skjønner vitsen når varen ikke er å oppdrive her hjemme,

men parallellimport for egen regning synes ikke umiddelbart mye lønnsom...

Det er store forskjeller mellom fabrikantene på hvor mye som man sparer ved egen import. Sony har svært ofte klart å etablere like priser i USA, England og Norge mens andre leverandører har svært store prisforskjeller i de forskjellige markedene. Sier vel også litt om hvor grådige de norske importørene er....

Ofte så er det mest penger å spare på tilleggsutstyret.

Lenke til kommentar
Bestilte Canon 300d med Canon 17-40 linse.
Tok litt tid siden de måtte få bekreftet opplysningene jeg hadde oppgitt med banken. De sendte da en fax til banken og sendte ikke varene før de fikk en bekreftelse i retur.
Men når de fikk det tok det 3 dager fra de sendte varene til jeg hadde de poå døren. Jeg fikk også opplyst om at det var to pakker men de kom samtidig i en pakke.
Er veldig fornøyd med B&H
Lenke til kommentar

Jeg bestilte varer fra B&H for første gang Mandag 26Jan2004. Bestilte på nett og mailet bilde av begge sidene av Visakortet samt bestillingsnummeret jeg fikk fra B&H.

Onsdag 28Jan sendte de varene og de ankommer en bekjent i USA Fredag 29Jan.

Vel og merke så er dette en forsendelse innen USA, men at det tok kun 3 dager

å få bekreftet mine opplysninger i banken var bra. Kan legge til at B&H trekker beløpet umiddelbart etter en har bestilt. Beløpet blir satt inn på konto igjen viss opplysningene en har gitt ikke stemmer overens med banken sine.

Bare gode erfaringer foreløpig:-)

Lenke til kommentar

Om egenimport: Div. erfaringer/tips:

En kan bruke f.eks JetCarrier (Magnum.no) fra USA og hit.

Du får da egen vareadresse i New Jersey, USA.

JetCarrier utfører fortolling(kamera=tollfritt) / momsberegning , og forsikrer pakken fra USA og hit. Pass på at butikken i USA forsikrer pakken fram til DIN leveringsadresse i USA , -så er pakken forsikret hele vegen hjem.

Vet ikke om det er flere som tilbyr denne tjenesten - KOM MED TIPS !

 

Smart ordning:

Jeg vil påstå at dette er en smart ordning for handel med butikker i New York-området, da JetCarrier's "warehouse" ligger New Jersey = rimelig nært !

Min pakke gikk med "UPS ground service", og brukte ikke mer enn 18 timer ! (har nettopp sporet den, punkt for punkt).

Velg derfor "UPS ground service" som fraktmetode hos butikken. Den er oftest rimeligst, det garanteres framsending på 3-5 dager over hele USA.

 

Priseksempel:

Fra din vareadresse i USA (JetCarrier) og hjem til nærmeste postkontor:

kr 225,- for pakker under 2 kg

(se JetCarriers sider: JetCarrier

+ UPS ground service i dette tilfellet: 12,25 dollar = ca 90 kr.

Totalt 315 kroner

= bra, syns jeg, for en pakke som er forsikret, og kan spores hele vegen.

 

 

Om e-post m/bilde av kredittkort:

Kreves ved 1. gangs kjøp.

Ingen respons etter 1 døgn - ringte bort, ble fart i sakene med en gang (tlf. tok 10 minutt -gruer meg til tlf.regninga). Det er vanlig, at "verification department" bruker 2-3 dager på dette, har jeg forstått senere. Ordingen er vanlig for de fleste am. nettbutikker, mot ikke-amerikanske kunder.

 

håper det var noen nyttige tips her !

Lenke til kommentar
.

 

 

 

 

 

Ingen respons etter 1 døgn - ringte bort, ble fart i sakene med en gang (tlf. tok 10 minutt -gruer meg til tlf.regninga).

Sakset fra telenors hjemmesider:

USA kr 0,63 pr. minutt.

Regner med at du sparte mer enn kr 6,30 på å handle der borte

:thumbs:

Tror ikke telefonregninga er noe problem, du.

Lenke til kommentar

-Jamenn, det var dyrt en gang i tida, å ringe USA (og jeg er sunnmøring, det forklarer det meste ...) !

 

Konklusjon:

Det kan nytte å purre opp B & H via telefon.

Den gamle leksa: Vær tålmodig, og let for all del opp riktig avdeling før du ringer/ mailer.

Eksempler: For kredittkort-spørsmål: "Verification department"

For purring på en ordre (akkurat) "Order department"

 

Jeg opprettet kunde-konto, og logget meg inn, før jeg fylte i handlekurven, og opprettet ordren. Muligens går du lettere gjennom systemet da ?

 

Hvis karakter-systemet for amerikanske nettbutikker er til å stole på, så er B & H blant de aller, aller beste, på leverings-presisjon.

Men alle kommentarene er jo anonyme, er det noen som vet, om disse statistikkene er kvalitets-sikret på noe vis ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...