Gå til innhold

På tide å bestille


Anbefalte innlegg

Hei igjen : :dontgetit:

 

Etter alt for mye om og men og frem og tilbake har jeg endelig bestemt meg og bestiller pc en av de nærmeste dagene :D

 

Det jeg omsider har havna på er følgende:

 

Hovedkort: Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD

 

Cpu: AMD Athlon XP 2500+

 

Ram: OCZ 512MB DDR PC3200 EL PLATINUM

 

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 Pro Fireblade 128MB

 

Kabinett: Chieftec Dragon Big Tower kabinett SORT

 

Dvd brenner: NEC ND-2500A DVD±RW 8x - SORT

 

Prisen på dette blir 6600.- hos Mpx.

 

 

Jeg har planer om å overklokke denne litt ( dette er jeg helt grønn på, men håper på god hjelp fra dere når tiden er inne) :blush:

 

Jeg trenger også tips til hvilket brenneprog. jeg bør kjøpe da dette ikke følger med brenner`n.

 

Så hvordan ser dette ut?

Er det bare å bestille eller bør jeg gjøre noen endringer (uten å endre for mye på prisen)?

 

Takk for alle svar og for all hjelp jeg har fått i dette "prosjektet" :D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du har harddisk? Husk å kjøpe kjøler til prosessoren, feks denne:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1889

 

Du trenger vel også noen kabinettvifter, hvis de ikke følger med da? Disse kan du jo også kjøpe på Microplex. Ellers ville jeg anbefale deg å kjøpe et 9600XT i stedet for 9600PRO. Dette vil gi deg mer ytelse for pengene, og Halflife2 når dette kommer ut, men sjekk for å være sikker.

Lenke til kommentar
endre' date='26/01/2004 : 22:10'] Hvis du har tenkt å klokke prossessoren kan det være problematisk med AMD 2500+, hvis du har uflaks så får du en prossessor det ikke går ann å klokke..

Litt flisespikkeri, men måtte bare påpeke det: Tror det blir litt mer riktig å si at hvis du har flaks så får du en du kan klokke. ;)

Lenke til kommentar
endre' date='26/01/2004 : 22:10'] Hvis du har tenkt å klokke prossessoren kan det være problematisk med AMD 2500+, hvis du har uflaks så får du en prossessor det ikke går ann å klokke.. Har ikke peiling på hvorfor det er sånn..

jeg fikk en 2500+ som var umulig å overklokke :no: . Kanskje det bare var uflaks men? :no:

Lenke til kommentar
Ville gått heller for 9600XT, koster ca bare hundringsen mer, også yter den mye bedre. Link

må si meg enig i det der. 9600xt er et veldig bra kort hvis du sammenligner pris og ytelse. Men hvis man skal spille veldig mye krevende fps spill så ville jeg vurdert et powercolour 9800 pro kort som begynner å nærme seg totusen lappen nå!

Lenke til kommentar
Regner med at du har harddisk? Husk å kjøpe kjøler til prosessoren, feks denne:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1889

 

Du trenger vel også noen kabinettvifter, hvis de ikke følger med da? Disse kan du jo også kjøpe på Microplex. Ellers ville jeg anbefale deg å kjøpe et 9600XT i stedet for 9600PRO. Dette vil gi deg mer ytelse for pengene, og Halflife2 når dette kommer ut, men sjekk for å være sikker.

Får ikke HL2 med 9600XT kortene lenger! Var artikkel om dette på HW!

Lenke til kommentar

Håper jeg ikke starter ev lang thread om hvilket kabinett er best, men siden du først skal handle hos MPX, så tør jeg anbefale Aopen sitt 600B Dette er hardware.no sitt anbefalte kabinett i budsjettklassen Les her. En av de fine tinga med dette kabinettet er F/S strømforsyningen, som i løs vekt koster 600 kroner, og er både meget stille og stabilt.

 

-Fin PC forresten, og lykke til !

Lenke til kommentar
Håper jeg ikke starter ev lang thread om hvilket kabinett er best, men siden du først skal handle hos MPX, så tør jeg anbefale Aopen sitt 600B Dette er hardware.no sitt anbefalte kabinett i budsjettklassen Les her. En av de fine tinga med dette kabinettet er F/S strømforsyningen, som i løs vekt koster 600 kroner, og er både meget stille og stabilt.

 

-Fin PC forresten, og lykke til !

Ja og kjøp også med evt. en VGA silencer til grafikkortet når du først bestiller. Den er veldig enkel å installere og gir både bedre oc potensiale og mindre støy. Lønner seg å være litt forutseende når du handler fra microplex, de tar seg godt betalt for porto og ekspedisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...